Gå til innhold

X-Box eller Playstation?


Lurveliten

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei:)

Jeg har bare prøvd x box en gang, så jeg jan vel egentlig bare uttale meg om Playstation.

Jeg synes PS2 er meget bra. Og den største fordelen jeg ser med PS2 er Singstar! Det er ett karaokespill med 2 mikrofoner. Det tror jeg ikke x box har.

Jeg synes ogsp designene til PS2 er finere:)

Men dette var altså sett ut i fra at jeg jun har prøvd PS:))

Lykke til, og kos deg med alle spillene!!

Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS2 begynner å bli en gammel konsoll, mens Xbox er den nyeste på markedet. Dette betyr jo at du vil få lenger utbytte av en Xbox enn en PS2. Siden PS3 er under utvikling, er det ikke snakk om så alt for lenge til det ikke lenger kommer spill til PS2 - men Xboxen kommer til å vare en stund til.

Dessuten har Xbox harddisk - PS2 er avhengig av minnebrikker. Man kan også modde Xbox slik at man kan bruke harddisken til å lagre masse annet gøy enn spill, eksempelvis musikk og film.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mest erfaring med ps2, og kan bare si fine ting om den! Er veldig fornøyd! Artig med både singstar, dansematta og ssx!!!

Jeg så den dansematta i helgen. Skikkelig kul ja!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på spørsmålet ditt....

Og hvordan fungerer disse spillene. Vi har "bare" PC-spill her i huset, og jeg får meg ikke til å forstå hvordan PS2 og x-box fungerer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Henger meg på spørsmålet ditt....

Og hvordan fungerer disse spillene. Vi har "bare" PC-spill her i huset, og jeg får meg ikke til å forstå hvordan PS2 og x-box fungerer...

Man kobler dem til fjernsynet... Husker du Sega og Nintendo fra 80-tallet? Samme prinsippet, bare at kvaliteten er den samme som PC-spill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det sånn at man kan laste ned musikk og bruke msn via X-box?

Og er det like stort utvalg i spill til begge deler?

I dag kommer det mer eller mindre like mange spill til hver.

I teorien kan du laste ned musikk og bruke msn via Xbox, men da må du få noen til å modde den for deg først og installere et operativsystem som feks Windows. Hvis du har noen med datakompetanse i nærheten burde det ikke være noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det sånn at man kan laste ned musikk og bruke msn via X-box?

Og er det like stort utvalg i spill til begge deler?

Vi har begge deler og jeg personlig liker playstation 2 fremfor xbox. Dette er mye pga jeg kan se DVD filmer på PS2 uten å måtte kjøpe ekstrautstyr, men på xbox må du kjøpe en fjernkontroll til 500 kr for å se DVD filmer.

Kontrollene til xbox er klumpete og vanskelig å holde i for noen som ikke har store mannshender.

Og siden jeg tror du er jente/dame, så har de mest spill for oss på PS2 enn på xbox. Og viss du absolutt må ha harddisk og ikke vil bruke minnekort så får du hardisk til PS2 også..

Grafikk messig er det ikke noe forskjell på Xbox og PS2. Lyc sier at det er bedre med Xbox fordi det vil komme en PS3 i fremtiden, men uansett så har Xbox samme grafikken som PS2, så begge vil være "foreldet" da uansett..

Dessuten så er utvalget og tilgjengligheten av PS2 spill større. Prisen på PS2 spill går også raskere ned enn hos Xbox, selv om spillene er identiske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har begge deler og jeg personlig liker playstation 2 fremfor xbox. Dette er mye pga jeg kan se DVD filmer på PS2 uten å måtte kjøpe ekstrautstyr, men på xbox må du kjøpe en fjernkontroll til 500 kr for å se DVD filmer.

Kontrollene til xbox er klumpete og vanskelig å holde i for noen som ikke har store mannshender.

Og siden jeg tror du er jente/dame, så har de mest spill for oss på PS2 enn på xbox. Og viss du absolutt må ha harddisk og ikke vil bruke minnekort så får du hardisk til PS2 også..

Grafikk messig er det ikke noe forskjell på Xbox og PS2. Lyc sier at det er bedre med Xbox fordi det vil komme en PS3 i fremtiden, men uansett så har Xbox samme grafikken som PS2, så begge vil være "foreldet" da uansett..

Dessuten så er utvalget og tilgjengligheten av PS2 spill større. Prisen på PS2 spill går også raskere ned enn hos Xbox, selv om spillene er identiske :)

Dette innlegget kom egentlig på feil plass. Skulle stå under hovedinlegget.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har begge deler og jeg personlig liker playstation 2 fremfor xbox. Dette er mye pga jeg kan se DVD filmer på PS2 uten å måtte kjøpe ekstrautstyr, men på xbox må du kjøpe en fjernkontroll til 500 kr for å se DVD filmer.

Kontrollene til xbox er klumpete og vanskelig å holde i for noen som ikke har store mannshender.

Og siden jeg tror du er jente/dame, så har de mest spill for oss på PS2 enn på xbox. Og viss du absolutt må ha harddisk og ikke vil bruke minnekort så får du hardisk til PS2 også..

Grafikk messig er det ikke noe forskjell på Xbox og PS2. Lyc sier at det er bedre med Xbox fordi det vil komme en PS3 i fremtiden, men uansett så har Xbox samme grafikken som PS2, så begge vil være "foreldet" da uansett..

Dessuten så er utvalget og tilgjengligheten av PS2 spill større. Prisen på PS2 spill går også raskere ned enn hos Xbox, selv om spillene er identiske :)

Vil bare påpeke at Xbox har bedre teknologi enn PS2 - så denne har mulighet for bedre spill teknisk sett (også grafisk) enn PS2. En liten titt på linkene jeg sendte i forrige innlegg vil også vise det.

Må også understreke at man får to ulike håndkontroller til Xbox - der den ene typen ikke er mer klumpete enn PS2-kontrollerne (det er denne som følger med).

Vil også si at jeg har både PS2 og Xbox, og liker begge veldig godt uten en særlig forkjærlighet for Xbox. Jeg peker bare på de faktiske tekniske forskjellene på de to systemene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...