Gå til innhold

T5PC - nå må kanskje du og jeg betale idiotene...

Anbefalte innlegg

En ting er at de selv, med hodet under armen og armen i bind, blir med på slik idioti og taper en masse penger.

Men noe helt annet er det hvis "mine" skattepenger skal brukes for å dekke opp for deler av det tapet alle disse naive lykkejegerne har hatt.

http://www.nrk.no/nyheter/okonomi/4279873.html

Og den neste smellen kommer vel rett rundt hjørnet med "Seven" og "World Games"....

Jeg fatter ikke at det finnes så mange dumme og lettlurte nordmenn...?

Fortsetter under...

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

14

• mariaflyfly

8

• ShitDiddelyDo

4

• Sør

3

Det er jo en trøst at skattepengene våre blir brukt på en så fornuftig måte. Lurer på om jeg kan be om skattefradrag for alle de gangene jeg ikke har vunnet i lotto?

Det har du faktisk helt rett i.

Skal man kunne få skattefradrag for tapet gjennom slike spill (for det er nettopp det det er), så burde i prinsippet alle andre spill også gi skattefradrag.

Desverre har disse organisasjonene klart å gjemme seg bak gråsonene i regelverket for pyramidespill kontra aksjeselskap, og derved kan de rent juridisk ha rett - uansett hvor idiotisk det er.

Skal man skylde på noen, så må det være politikerene som ikke for lengst har besluttet å forby denne formen for pyramidespill.

For det er det det i prinsippet er - uansett hvor godt man forsøker å sjule det bak fiktive produkter og aksjesalg.

Et selskap som ikke skaper egne verdier, og der omsetningen i selskapet i all hovedsak består av medlemmenes kjøp av aksjer i selskapet og provisjoner basert på salg av de samme aksjene og avgifter til andre (nye) medlemmer, er selvfølgelig et pyramidespill som er dømt til å gå nedenom og hjem før eller siden - og i beste fall etter noen få år.

Det har du faktisk helt rett i.

Skal man kunne få skattefradrag for tapet gjennom slike spill (for det er nettopp det det er), så burde i prinsippet alle andre spill også gi skattefradrag.

Desverre har disse organisasjonene klart å gjemme seg bak gråsonene i regelverket for pyramidespill kontra aksjeselskap, og derved kan de rent juridisk ha rett - uansett hvor idiotisk det er.

Skal man skylde på noen, så må det være politikerene som ikke for lengst har besluttet å forby denne formen for pyramidespill.

For det er det det i prinsippet er - uansett hvor godt man forsøker å sjule det bak fiktive produkter og aksjesalg.

Et selskap som ikke skaper egne verdier, og der omsetningen i selskapet i all hovedsak består av medlemmenes kjøp av aksjer i selskapet og provisjoner basert på salg av de samme aksjene og avgifter til andre (nye) medlemmer, er selvfølgelig et pyramidespill som er dømt til å gå nedenom og hjem før eller siden - og i beste fall etter noen få år.

Arbeidet med å utrede eventuel forbud mot pyramidespill ble faktisk stoppet tidligere iår av noen KRFere, fordi man ville avvente EUs (eller EØS?) direktiver til slike selskap.

Vet ikke om egenarbeidet ville avgi raskere konkrete resultater enn det å vente på EUs direktiver da.

Arbeidet med å utrede eventuel forbud mot pyramidespill ble faktisk stoppet tidligere iår av noen KRFere, fordi man ville avvente EUs (eller EØS?) direktiver til slike selskap.

Vet ikke om egenarbeidet ville avgi raskere konkrete resultater enn det å vente på EUs direktiver da.

Jeg kjenner til det.

Det håpløse med det (også det arbeidet som ble påstartet men så satt på hold) er jo at det burde vært gjennomført den gang disse selskapene kom på banen - og ikke nå som det allerede er alt for sent for de fleste......

Jeg kjenner til det.

Det håpløse med det (også det arbeidet som ble påstartet men så satt på hold) er jo at det burde vært gjennomført den gang disse selskapene kom på banen - og ikke nå som det allerede er alt for sent for de fleste......

Vel, med den blesten saken har hatt i mediene de siste dagene så ville jeg ikke sett bort ifra at noen politikere tar fatt i dette og setter i gang noen strakstiltak/evt påbegynner arbeidet igjen da.

Prevantivt arbeide er såklart best, men skikkelig fart blir det liksom ikke før mediene tar fatt på noen konkrete saker. Evt at vi kommer til å se nye løfter etc..politikere er flinke til å forsøke å bruke mediesaker til å fremme seg selv, uten at det nødvendigvis fører til noe i det hele tatt (jf psykologien feks).

Annonse

Vel, med den blesten saken har hatt i mediene de siste dagene så ville jeg ikke sett bort ifra at noen politikere tar fatt i dette og setter i gang noen strakstiltak/evt påbegynner arbeidet igjen da.

Prevantivt arbeide er såklart best, men skikkelig fart blir det liksom ikke før mediene tar fatt på noen konkrete saker. Evt at vi kommer til å se nye løfter etc..politikere er flinke til å forsøke å bruke mediesaker til å fremme seg selv, uten at det nødvendigvis fører til noe i det hele tatt (jf psykologien feks).

"Prevantivt arbeide er såklart best,"

Preventivt arbeide mot kombinasjonen griskhet/dumhet? Lykke til :-)

"............................"

Kizza1365380506

Det er det dummeste jeg har hørt. Alle vet jo at pyramidespill rakner en eller annen gang. Vi satset 1000 kroner bare for å se hvordan det foregikk. (Det var minstebeløpet) Noe mer var det aldri snakk om. Man har da litt omløp i hode. Å satse flere hundre tusen er jo dumt.

Og dumhet får man stå for selv. Hvordan skal folk eller lære. Fy pokker.

Mvh

Annonse

For de som ikke gidder å gjøre noe, gjør det ikke det.

Altså 99,9 %.

Jeg kan ikke fatte hva som faktisk feiler dere som gjør noe. Dere som eier så lite skam at dere faktisk ringer folk dere kanskje ikke har snakket med på mange år for å dra dem med på noe dere åpenbart tror på, men som dere ikke er dummere enn at dere vet at de fleste taper penger på. Man trenger tross alt ikke mye økonomisk innsikt for å forstå det.

Dere eier virkelig ikke skam i livet som ringer rundt og maser på venner og kjente - venner og kjente (!).

Helt ufattelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...