Gå til innhold

Kvalme

Anbefalte innlegg

Nå har jeg vært kvalm i snart en uke, nesten konstant hele tiden. Jeg tar p sprøyte og kan vel dermed utelukke graviditet 100 %? Har brukt den i snart 7 år. Hva ellers kan dette være?

Har vært gravid tidligere, og følte da den samme form for kvalme, at det murrer imagen på en spesiell måte.

Ellers er avføringen normal, og jeg har ikke spist eller drukket noe som jeg ikke bruker å gjøre.

Håper på svar, er ganske lei denne kvalmen nå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/165889-kvalme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

For ordens skyld bør du ta en gravi-test. Skulle likt å vite om kvalmen er relatert til måltider; dersom plagen er værst på tom mage kan det tyde på for mye magesyre. Dersom plagen er værst en stund etter måltider kan det være skade på slimhinnen i tolvfingertarmen. I de sistnevnte tilfeller kan det hjelpe godt med syrenøytraliserende medisiner; noen av disse får du reseptfritt. Samtidig hodepine eller svimmelhet tilsier at du bør få en legesjekk. Noen kan bli bedre av kvalme med ingefær; kapsler fåes i helsekost-butikker. Redusert inntak av søt melk, gjærprodukter og hvetemel kan hjelpe. Biola-melk iblandet Vi-siblin fiberpulver ( fåes på apotek) vil normalisere fordøyelsen og lindre på kvalmen dersom dette er årsak.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/165889-kvalme/#findComment-1082352
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...