Gå til innhold

tvilling bak - og tvillinger

Anbefalte innlegg

Jeg har 2 forskjellige spørsmål om tvillinger.

1. Jeg har hatt betent "tvilling" (mellom haleben og endetarm) noen ganger. Lurer på om det stemmer at de som går til utskrapning der kvitter seg med hår og negler som en påbegynt tvilling skulle ha?

2. Stemmer det at eneggede tvillinger er "genetisk feil" og at toeggede bare arves?

Når min mormor var toegga tvilling - kan jeg få toegga tv. da? Svigerfar er også toegga tvilling.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16592-tvilling-bak-og-tvillinger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Til gena. Tvilling mot endetarmen betyr ikke at det skulle vært en påbegynt tvilling. Gutter og eldre men kan få det samme, det skyldes en sammenviksningsfeil i huden. Eneggede tvillinger skyldes ikke genetisk feil, men at det begynnende embryoet tilfeldigvis deler seg ei 2 rett etter unnfangelsen.

Muligens har du litt større mulighet enn andre til å få toeggete tvillinger. Økt alder vil øke risikoen for dette også.

Til gena. Tvilling mot endetarmen betyr ikke at det skulle vært en påbegynt tvilling. Gutter og eldre men kan få det samme, det skyldes en sammenviksningsfeil i huden. Eneggede tvillinger skyldes ikke genetisk feil, men at det begynnende embryoet tilfeldigvis deler seg ei 2 rett etter unnfangelsen.

Muligens har du litt større mulighet enn andre til å få toeggete tvillinger. Økt alder vil øke risikoen for dette også.

Takk for svaret.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...