Gå til innhold

Jeg har fjernadoptert!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har fjernadoptert en nydelig liten jente fra Filippinene gjennom Plan.

Har kjøpt henne julegave jeg skal sende nå:-)

Føler at jeg gjør mer nyttig nå ved å gi til hennes landsby hvor jeg kan følge henne og utviklingen i landsbyen enn før da jeg ga litt sporadisk til innpåslitne tlfselgere.

Jeg har fjernadoptert en nydelig liten jente fra Filippinene gjennom Plan.

Har kjøpt henne julegave jeg skal sende nå:-)

Føler at jeg gjør mer nyttig nå ved å gi til hennes landsby hvor jeg kan følge henne og utviklingen i landsbyen enn før da jeg ga litt sporadisk til innpåslitne tlfselgere.

Ja, det er sånn jeg tenker og. Telefonterroristene vet å spille på samvittigheten, og så gir man penger man aldri egentlig vet hvor blir av :(

Gleder meg til å se bilde av det nye barnet "mitt"!

Hadde håpet å kunne velge Sør-Afrika, men da det ikke var et alternativ, valgte jeg "der behovet er størst" - så blir det jo litt spennende å se hvor man havner :)

Hvor lenge har du "hatt" din lille filipiner da?

Noen venner av meg var faktisk ikke så fornøyd med SOS barnebyer. Fikk lite informasjon, og når byen var ferdig bygget, fikk de ingen informasjon. De ble jo lovet et fadderbarn, når byen var ferdig.......men nei.....

Kan jo hende at dette var et enkelt tilfelle.....

:D

Noen venner av meg var faktisk ikke så fornøyd med SOS barnebyer. Fikk lite informasjon, og når byen var ferdig bygget, fikk de ingen informasjon. De ble jo lovet et fadderbarn, når byen var ferdig.......men nei.....

Kan jo hende at dette var et enkelt tilfelle.....

:D

Hm... Vel - jeg regner med at jeg må underskrive et elller annet dokument før jeg har bundet meg, så i mellomtiden får jeg vurdere om jeg skal gå via noen andre, for eks Plan, som tigertrollet bruker.

Takk for input :)

Ja, det er sånn jeg tenker og. Telefonterroristene vet å spille på samvittigheten, og så gir man penger man aldri egentlig vet hvor blir av :(

Gleder meg til å se bilde av det nye barnet "mitt"!

Hadde håpet å kunne velge Sør-Afrika, men da det ikke var et alternativ, valgte jeg "der behovet er størst" - så blir det jo litt spennende å se hvor man havner :)

Hvor lenge har du "hatt" din lille filipiner da?

Så spennende! Ja, jeg følte også at de spillte på samvittigheten min..:/

Jeg har hatt lille frøkna siden januar. Har allerede fått oppdaterte bilder av henne, samt rapport underveis om Plan sitt arbeid i området. Engasjerende:)

Jeg sendte henne en musikkleke i vinter. Åh, hun er såååå søt:-)

Du må ha lykke til. Er sikker på at du ikke vil angre på det. Du vil føle det godt å hjelpe noen konkret og samtidig ha muligheten til å følge barnet.

Og så kan man med mye bedre samvittighet avvise tilfeldige tlfselgere..:D

Annonse

skorpionfisken

Jeg har fjernadoptert en jente fra Kina via SOS barnebyer.

Jeg har til og med vært i barnebyen og møtt henne for flere år siden. Det var kjempefint, og hun virket å stortrives der.

Min erfaring er likevel at jeg har liten kontakt. Får aldri brev utenom julekortet, og da jeg sendte gaver fikk jeg aldri vite om de kom fram. Jeg ga henne brevpapir og penger til porto da jeg var der i både barnebymorens og direktørens nærvær, likevel kommer det ikke brev. Jeg vet at Kina er noe lukket og at sensuren lever i beste velgående ennå, men siden jeg får julebrev regner jeg med at de også kunne ha skrevet litt oftere?

Når hun blir voksen og flytter ut, hun er nå 15 år har jeg planlagt å få ett fadderbarn via Verdens Barn.

Jeg har fjernadoptert en jente fra Kina via SOS barnebyer.

Jeg har til og med vært i barnebyen og møtt henne for flere år siden. Det var kjempefint, og hun virket å stortrives der.

Min erfaring er likevel at jeg har liten kontakt. Får aldri brev utenom julekortet, og da jeg sendte gaver fikk jeg aldri vite om de kom fram. Jeg ga henne brevpapir og penger til porto da jeg var der i både barnebymorens og direktørens nærvær, likevel kommer det ikke brev. Jeg vet at Kina er noe lukket og at sensuren lever i beste velgående ennå, men siden jeg får julebrev regner jeg med at de også kunne ha skrevet litt oftere?

Når hun blir voksen og flytter ut, hun er nå 15 år har jeg planlagt å få ett fadderbarn via Verdens Barn.

Så trist at du knapt hører fra henne, da.

Jeg var innom verdens barn nå - takk for tipset - og der kunne jeg faktisk velge Sør-Afrika! Kanskje jeg må "avbestille" hos SOS, og gå for en liten sørafrikaner i stedet..?

hehe, det der hørtes forferdelig kynisk ut.

Jeg har også et fjernadopsjonsbarn fra COlombia. Takk for at du minnet meg på det, jeg må vel sende et brev og en julegave nedover... det hadde jeg helt glemt!

Får utfordret spansken litt :)

Uno cerveza... eh..

Det er dårlig stelt med MIN spansk i alle fall...

;)

Så spennende! Ja, jeg følte også at de spillte på samvittigheten min..:/

Jeg har hatt lille frøkna siden januar. Har allerede fått oppdaterte bilder av henne, samt rapport underveis om Plan sitt arbeid i området. Engasjerende:)

Jeg sendte henne en musikkleke i vinter. Åh, hun er såååå søt:-)

Du må ha lykke til. Er sikker på at du ikke vil angre på det. Du vil føle det godt å hjelpe noen konkret og samtidig ha muligheten til å følge barnet.

Og så kan man med mye bedre samvittighet avvise tilfeldige tlfselgere..:D

Hallo

Jeg har fjernadoptert 3 stykker. En fra Verdens Barn (Romania), en fra Plan (Den D. Republikk) og Misjonsalliansen (Bolivia). Har hatt de i flere år allerede og det blir jo noen kroner i året, men det er verdt det. Har fjernadoptert hver gang jeg selv har fått en unge. Er vel litt mer sentimental da.

Vi har et fadderbarn i Zimbabwe, en gutt som nå er 12 år. Vi har fått bilder av ham og familien + brev og tegninger.

Fikk brev fra Plan om at vi ikke kunne sende gaver fordi det er så turbulent nedi der nå.

Men brev og bilder kunne vi sende - takk for at du minte meg på det. Det skal jeg gjøre nå.

Annonse

Hallo

Jeg har fjernadoptert 3 stykker. En fra Verdens Barn (Romania), en fra Plan (Den D. Republikk) og Misjonsalliansen (Bolivia). Har hatt de i flere år allerede og det blir jo noen kroner i året, men det er verdt det. Har fjernadoptert hver gang jeg selv har fått en unge. Er vel litt mer sentimental da.

Det var virkelig veldig fint gjort av deg å adoptere et barn for hvert eget du har fått. En fin symbolsk ting. Et eksempel til etterfølge for andre foreldre kanskje? :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...