Gå til innhold

Bare epelepsi?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei! Jeg var nettopp på MR av hodet!

Jeg grudde meg skikkelig for denne undersøkelsen. Hadde hørt at MR maskinen var ganske trang og at den lagde noen fæle dunkelyder.

Fikk mange oppmuntringer her inne på DOL, men jeg var i grunnen like nervøs når jeg møtte opp på undersøkelsen.

Maskinene VAR trang og ekkel, men jeg fikk "undersøke" litt selv. Når jeg var klar kjørte de meg gjennom hele "tunellen" og tilbake igjen, slik at jeg skulle få litt kontroll! Deretter fikk jeg ørepropper i ørene, siden det bråker så fælt, et "gitter" ble plassert rundt hodet + noen nakkestøtter. På denne måten kunne jeg ikke rikke hodet. I handen fikk jeg en panikk alarm. Dersom jeg skulle få panikk under undersøkelsen, skulle jeg bare trykke på denne, såble jeg tatt ut med en gang!

Jeg var fryktelig nervøs med det samme, men jeg lukket øynene, tenkte på noe helt annet og prøvde å overhøre alle lydene.

Siden det er en svær magnet som stimulerer cellene i hodet, kjente jeg at tårene ble drevet ut, ukontollert + at jeg ble veldig varm og rødflammete i annsiktet. Når jeg lukket øynene føltes det som om maskinen ikke var så trang, så når undersøkelsen var ferdig, og jeg åpnet øynene, fikk jeg et sjokk. :))

Jeg skal i ny MR snart, og det er absolutt INGEN VERDENS TING Å GRUE SEG FOR! Jeg gruer meg ikke i det hele tatt!:D

Det lover jeg!!!!!!!!

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/165953-bare-epelepsi/#findComment-1081564
Del på andre sider

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Det fines svært mange former for epilepsi, og mange årsaker. Skaden sitter i hjernen.For å forklare enkelt så er det en feil i de elektriske impulser i den delen av hjernevevet som har med signaler ut i kroppen å gjøre. Dersom det er ene armen som er problemet hos deg; så vet man akkurat hvilken del av hjernen der forstyrrelsen sitter. Armen kan dovne, men kan også få rykninger. Det er alltid viktig å finne årsak til signalfeilen i hjernen. Av en eller annen grunn er cellende i det aktuelle området av hjernen skadet eller forstyrret. Svimmelhet og kvalme kan være ledsager-fenomener, særlig i starten av sykdommen. Det er svært viktig å utelukke at en svulst eller annen form for hevelse er årsak. Synes ikke du skal godta å vente mer enn 10-14 dager på et MR-bilde..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/165953-bare-epelepsi/#findComment-1082361
Del på andre sider

Det fines svært mange former for epilepsi, og mange årsaker. Skaden sitter i hjernen.For å forklare enkelt så er det en feil i de elektriske impulser i den delen av hjernevevet som har med signaler ut i kroppen å gjøre. Dersom det er ene armen som er problemet hos deg; så vet man akkurat hvilken del av hjernen der forstyrrelsen sitter. Armen kan dovne, men kan også få rykninger. Det er alltid viktig å finne årsak til signalfeilen i hjernen. Av en eller annen grunn er cellende i det aktuelle området av hjernen skadet eller forstyrret. Svimmelhet og kvalme kan være ledsager-fenomener, særlig i starten av sykdommen. Det er svært viktig å utelukke at en svulst eller annen form for hevelse er årsak. Synes ikke du skal godta å vente mer enn 10-14 dager på et MR-bilde..

Ja, tror jeg får Mr nå de nærmeste 14 dagene.

Er ikke helt i form, er stort sett ør i hodet hele dagen. Bruker ikke medisiner nå, fordi jeg fikk reaksjon.typisk da. Er det noen som vet hvor lang tid legene bruker på å tolke MR bildene? Før pasientene får tilbakemelding på om alt er som det skal være..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/165953-bare-epelepsi/#findComment-1082442
Del på andre sider

Ja, tror jeg får Mr nå de nærmeste 14 dagene.

Er ikke helt i form, er stort sett ør i hodet hele dagen. Bruker ikke medisiner nå, fordi jeg fikk reaksjon.typisk da. Er det noen som vet hvor lang tid legene bruker på å tolke MR bildene? Før pasientene får tilbakemelding på om alt er som det skal være..

Tok 1 uke før jeg fikk svarene fra fastlegen min!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/165953-bare-epelepsi/#findComment-1082945
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...