Enyha Skrevet 25. november 2004 Skrevet 25. november 2004 Jeg har kommet til det punktet hvor jeg føler at det er nødvendig å vise han at han ikke slipper unna. Det er lenge siden han ødela sinnsroen og livsgleden min, og jeg ønsker å returnere tjenesten. Men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gå fram. Tanken på a å troppe opp på politistasjonen og fortelle alt det jeg aldri har fortalt noen gjør meg kvalm. Jeg har mest lyst å fortelle det til færrest mulig, helst ingen. Jeg lurte på om jeg kanskje skulle prøve meg på en psykolog først, men i telefonkatalogen er navnene mange og de virker så upersonlige. Er det noen som vet om en forening som kanskje sitter med navn på psykologer som er kjent med problematikken? Å vite at person ikke er helt blank på området kunne hjelpe litt. (Ps. Jeg bor i Tromsø) All hjelp mottas med takk! 0 Siter
Gjest en annen Skrevet 25. november 2004 Skrevet 25. november 2004 Hei, jeg tror absolutt du tenker riktig mht. å oppsøke en psykolog for å snakke om overgrepene. Andre her kan nok svare deg bedre på hvilke foreninger du kan kontakte. Når det gjelder psykolog trenger du en henvisning fra fastlegen (ellers blir det dyrt) - derfor er det lurt å oppsøke fastlegen først. (Det betyr ikke at du er nødt til å fortelle henne alt der og da.) 0 Siter
Gjest Tiners Skrevet 25. november 2004 Skrevet 25. november 2004 Jeg har akkurat funnet en psykolog jeg trives med-det er en jungel der ute.Jeg vil råde deg til å ta kontakt med SMI i nærheten der du bor. De kan hjelpe deg så du får en psykolog som har peiling på hva vi overgreps-utsatte sliter med. Lykke til. Det er hardt-men absolutt det beste du kan gjøre for deg selv!!!! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.