Gå til innhold

Leter etter psykolog og trenger et par råd

Anbefalte innlegg

Jeg har kommet til det punktet hvor jeg føler at det er nødvendig å vise han at han ikke slipper unna. Det er lenge siden han ødela sinnsroen og livsgleden min, og jeg ønsker å returnere tjenesten. Men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gå fram.

Tanken på a å troppe opp på politistasjonen og fortelle alt det jeg aldri har fortalt noen gjør meg kvalm. Jeg har mest lyst å fortelle det til færrest mulig, helst ingen.

Jeg lurte på om jeg kanskje skulle prøve meg på en psykolog først, men i telefonkatalogen er navnene mange og de virker så upersonlige. Er det noen som vet om en forening som kanskje sitter med navn på psykologer som er kjent med problematikken? Å vite at person ikke er helt blank på området kunne hjelpe litt.

(Ps. Jeg bor i Tromsø)

All hjelp mottas med takk!

Fortsetter under...

Gjest en annen

Hei, jeg tror absolutt du tenker riktig mht. å oppsøke en psykolog for å snakke om overgrepene. Andre her kan nok svare deg bedre på hvilke foreninger du kan kontakte.

Når det gjelder psykolog trenger du en henvisning fra fastlegen (ellers blir det dyrt) - derfor er det lurt å oppsøke fastlegen først. (Det betyr ikke at du er nødt til å fortelle henne alt der og da.)

Jeg har akkurat funnet en psykolog jeg trives med-det er en jungel der ute.Jeg vil råde deg til å ta kontakt med SMI i nærheten der du bor. De kan hjelpe deg så du får en psykolog som har peiling på hva vi overgreps-utsatte sliter med.

Lykke til. Det er hardt-men absolutt det beste du kan gjøre for deg selv!!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...