Gå til innhold

Kjæresten sier han lurer på om han har voldtatt....

Anbefalte innlegg

Gjest Råd ønskes

Hei dere!

Jeg har nå tatt en pause fra min kjæreste og regner etter all sannsynlighet med at jeg gjør det slutt ganske snart.

Det har seg sånn at vi har vært sammen i snart ett år, og for noen få måneder siden sa han at det var noe han måtte fortelle meg. Han trodde at han kanskje hadde voldtatt ei jente for noen år siden.

Jeg fikk fullstendig sjokk. Han vet nemlig at jeg er voldtatt, og det var vel derfor disse tankene kom opp hos ham. Han har tatt kontakt med en psykolog for å snakke om dette, og psykologen sier at siden jenta ikke protesterte, så er det ikke voldtekt. Poenget var rett og slett "bare" at denne gutten min "kjørte på" og var litt aggressive i fremtoningen.

Jeg er lammet. Jeg spurte om han visste hva det gjorde med meg at han fortalte dette, og han sa are at han ville få det av samvittigheten. Og så sier han "Men jeg HAR IKKE voldtatt henne, da..jeg trodde bare at jeg kanskje hadde det!"...

Hva hadde DU tenkt om dette og hvordan hadde du reagert?

Jeg trenger råd og støtte hos dere nå.

Hilsen ei som det er lenge siden var her sist...

Fortsetter under...

Det er en vrien situasjon du har komt inn i her...

Men kanskje du gjør lurt i å få ham til å fortelle hva som egentlig skjedde. Hvorfor han i det hele tatt har komt til å tro at han kanskje har voldtatt en jente.

Kanskje han her hørt om hva som skjedde med deg og begynt å lure...nesten som om man lurer på om man vitterlig dro ut stikkontakten på strykejernet før man gikk ut døren, eller ei. Jada jeg vet det var en rar sammenligning...Men jeg bare funderer på hva som ligger bak hans tankegang.

Så tenker du at jeg ikke har peil på hva jeg sier...og kanskje jeg ikke har det. Men jeg har også opplev voldtekt og har jobbet en del for å hjelpe andre som har opplevd det. Og av og til kan fantasien og tankene ta overhånd...så snakk med ham og finn ut hva som har skjedd, så får du i så fall et mer greit svar å ta stilling ut fra. Da kan du si om det er ok å være sammen med ham eller ei. Men jeg regner jo med at du legger andre ting også til grunn i forholdet enn bare dette...

Alill1365380691

For å være helt ærlig...Så hadde ikke jeg takla å vite noe sånn om kjæresten min,men på en annen side så virker det jo som om han virkelig er redd for å ha gjort noe sånn,og overgripere har jo som oftes ikke så mye følelser på det området.Og de forteller ihvertfall ikke noen om det på den måten som han har gjort.Så kanskje du burde høre hva han har å si å kjenne etter på om du takler det! Kommer du forresten til å være redd han etter det du har fått vite? Forstår at dette er tøft for deg!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...