Gå til innhold

vondt i halsen-gode råd ønskes


Gjest sarion

Anbefalte innlegg

Jeg har vært forkjølet i en uke nå samtidig som jeg har hatt så vondt i halsen. Det har lettet litt på forkjølelsen min , men halsen er like vond. Det er mest ille om natten og om morgenen så er jeg bedre. Utover dagen tiltar det igjen.

Her inne er så mange kloke hoder.Jeg trenger noe greit for halsen som kan lindre den såre klumpen min. (det føles som en stor klump)

Noen her som har et godt råd til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det mange ikke vet, er at vanlig smertestillende tabletter (ibux, paracet osv) hjelper mot vondt i halsen på lik linje med vondt i hodet. Det er et helvete å få svelget dem ned når man har så vondt, men prøv å svelge de med litt varm (ikke alt for varm, slik at du klarer å svelge en stor slurk) te eller eventuelt isvann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mange ikke vet, er at vanlig smertestillende tabletter (ibux, paracet osv) hjelper mot vondt i halsen på lik linje med vondt i hodet. Det er et helvete å få svelget dem ned når man har så vondt, men prøv å svelge de med litt varm (ikke alt for varm, slik at du klarer å svelge en stor slurk) te eller eventuelt isvann.

Det går an å få kjøpt stikkpiller også av vanlig paracet og ibux også hvis man har så vondt i halsen at det er vondt å svelge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går an å få kjøpt stikkpiller også av vanlig paracet og ibux også hvis man har så vondt i halsen at det er vondt å svelge.

Jeg vet, men jeg personlig syns det er bedre å bare trå til (dvs svelge) enn å stikke pillene opp i rumpa...=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet, men jeg personlig syns det er bedre å bare trå til (dvs svelge) enn å stikke pillene opp i rumpa...=)

Du får kjøpt brusetabeletter også. I hvert fall av paracept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får kjøpt brusetabeletter også. I hvert fall av paracept

Panodil kommer som solbær-te. Det er min favoritt-smertestillende når jeg er forkjøla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panodil kommer som solbær-te. Det er min favoritt-smertestillende når jeg er forkjøla.

Ja, jøss, synes å huske jeg hadde sett en reklame for det en eller annen gang!

Smaker det virkelig ok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jøss, synes å huske jeg hadde sett en reklame for det en eller annen gang!

Smaker det virkelig ok?

Smaker helt fantastisk! Den har også noe mint-innhold tror jeg, og det renser opp litt i nesa om man sitter og snuser på den først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste et råd i bladet Mat &Helse: En eggehvite røres lett og svelges i små slurker. Legger seg som en beskyttende hinne over betente slimhinner og gjør godt.

Høres ikke godt ut, men det skader vel ikke å tilsette litt søtstoff, og da blir det jo ikke ille.

Koster ikke stort å prøve. God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...