Gå til innhold

Polyneuropati og brystimplantat?

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har lenge vurdert å forstørre brystene mine og hadde i den sammenheng noen spørsmål.

Jeg har fått diagnoesen CIDP (kronisk Guillain Barre Syndrom) en form for polyneuropati (hatt i ca 3 år-utløst av vaksine)

Er det noe som tilsier at jeg ikke bør gjennomføre operasjon? Kan brystimplantater forverre en slik sykdom?

Jeg er ikke konstant plaget, men sykdommen blusser opp i stressituasjoner.

Da får jeg nervesmerter og symptomer som brenning, stikking og følelsesløshet i huden.

Ellers lever jeg normalt-full jobb, trener etc..

I tillegg lurte jeg på hva som er best:

gjennom armhulen, brystvorten eller snitt under brystet (med tanke på komplikasjoner og arr)

Saltvann eller silikon? Evt bløte eller skjærefaste silikoninnlegg?

Over eller under muskelen? Er smertene veldig mye verre under muskelen?

Er det andre sykdommer man kan ha som gjør at man fraråder operasjon?

Håper på et informativt svar!

Med vennlig hilsen

Missh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/166175-polyneuropati-og-brystimplantat/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke Guillain Barre men har også nervesmerter og har ikke vært plaget noe mer enn vanlig etter brystoperasjonen.

Hei Dorthe! Tusen takk for svar;) det var betryggende å høre. Hadde bare et kort spørsmål til deg. Vet du hvorfor du har nervesmerter? Er det en spesiell sykdom du har fått/utviklet?

Masse hilsner

Hei Dorthe! Tusen takk for svar;) det var betryggende å høre. Hadde bare et kort spørsmål til deg. Vet du hvorfor du har nervesmerter? Er det en spesiell sykdom du har fått/utviklet?

Masse hilsner

Ja, jeg vet hvorfor jeg har nervesmerter. Det kommer av en skade. Og jeg har hatt det de siste 25 årene og det kommer og går i perioder.

Gjest Dr med Morten R Kveim, Plastisk Kirurg

Mht brystinnlegg er det ikke påvist noe forverrelse av nevrologiske sykdommer. Det eneste måtte være at enhver operasjon representerer et stress eller traume som man i prinsippet skal unngå om mn ikke er nødt. Mht dine øvrige spørsmål kan det ikke gis generelle svar, fordi operasjonen og innlegget bør tilpasses individuelt. Jeg vil foreslå at du søker svar på hva som er best for DEG ved en konsultasjon. Forøvrig kan du kanskje bli litt klokere hvis du leser om operasjonen på www. kveim.no.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...