Gå til innhold

Snowboard!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestemt meg for å prøve snowboard ,når alpintanleggene åpner her i Rogaland.

Det jeg lurer på er om det er vanskeligere å stå på snowboard enn å stå slalom. Jeg har stått på slalåm i mange år. Er det dyrt å leie snowboard utstyr? Bør jeg ha egen "instruktør"?????

Er det vanskelig å stå på T-krok i heisen med snowboard??.......når jeg tenker etter, så tror jeg at jeg velger å gå opp fjellsiden!!! Hahaha......

Skrevet

I begynnelsen kommer du ikke til å fatte at det er mulig å skulle kunne klare å mestre boardet, tro meg:-)

Mitt tips er å få hjelp til å lære dette, da er nok sjansen størst for at du kommer til å prøve igjen. Jeg har selv lært opp mye folk, og med litt guts vil du mestre å svinge begge veier på en dag.

....siste tips: Start en dag det er mykt og godt i bakken, lykke til:-)

Skrevet

Venninna mi prøvde for første gang på torsdag, og strevde veldig i heisen de første to gangene. Da de gikk to sammen gikk det mye bedre, det var mye lettere å holde balansen.

Hun var temmelig mørbanket i hele kroppen dagen etter, og mente hun skulle investere i håndledd- og knebeskyttere før neste tur i bakken.

Husk vanntett bukse, og lykke til!

Skrevet

Jeg har prøvd snowboard en gang. Bakken var temmelig slakk og jeg satt på rompa mye mer enn jeg stod på beina... Syntes det var mye vanskeligere enn å stå slalom, men kunne godt tenkt meg å prøve igjen - for moro var det :o)

Skrevet

Min aller, aller første tur endte med at jeg forbanna brettet og drittbakken etter å ha strevd meg gjennom 1 1/2 time og bare to turer i bakken... helt helt helt elendig.

Ga meg heldigvis ikke og det gikk lettere etterhvert, synes det er kjempegøy nå!! Bruk knebeskyttere ja, ganske bra tips det - pleide å bruke knebeskytterne jeg hadde fra volleyballen. Regn med å føle deg riiiimelig mørbanket de første gangene (eller kanskje det bare er meg som var en elendig nybegynner).

Det *er* annerledes enn slalom, beina/føttene er jo liksom bundet fast på samme brett da...

Lykke til, og ikke gi opp...prøv heller igjen neste gang, litt for litt!

Skrevet

Vanskelig nei? Det er KLIN umulig! Og livsfarlig!!!

Jeg skal iallefall ALDRI stå på snowboard igjen i hele mitt liv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...