Soria Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Jeg ble overtalt til å legge meg inn på døgnavdeling på torsdag, men holdt ikke ut lenger enn til fredags kveld. Dopet meg og skrev meg ut. Det ble politifølge til legevakt før jeg fikk dra hjem. Jeg nektet å la meg legge inn frivillig og det var ikke grunnlag for tvang. I går kveld følte jeg veldig for hjelp, men den som kom fra hjemmesykepleien er fra Ukrania og pratet bare om at jeg måtte gå ut i det fine været, trene osv. Alt jeg ikke makter nå. I tillegg til å fortelle hvor ille det er i Ukrania og hvor vanskelig det var for henne å lese norsk. Til slutt sa jeg bare at jeg var ferdig å prate og ville legge meg slik at hun gikk. Samme menneske kom i dag for å sjekke og sa at jeg så bedre ut, bare fordi jeg ikke var dopet. Og at jeg må spise, noe jeg ikke klarer. Jeg føler mer behov for omsorg enn å få fortalt at jeg må gjøre alt jeg klarer når jeg er frisk. Jeg har prøvd den hjelpen som er tilgjengelig, men den har ikke hjulpet meg i det hele tatt. Bare gjort det verre for da er det ikke mer. Grunnen til at jeg skrev meg ut og at jeg ikke vil inn noen steder er at det eneste som er der er andre folk, og sosial er det siste jeg klarer å være nå. Bortsett fra det er det ingenting annet enn regler og ingenting å fylle tiden med. Jeg har skrevet her hvor avhengig jeg er av røyk og det eneste stedet man får røyke der er der det er folk. Jeg er ikke dopet nå og har ikke tenkt å bli det heller, men jeg klarer ikke å spise og raser ned i vekt. Jeg har ikke krefter til noe. Jeg skriver dette innlegget, men blir ikke på nett. Det er for slitsomt. Den eneste fordelen med dette er at jeg bremser på kaffedrikkingen for det gjør meg bare kvalm. Jeg sover. sitter i mørket. Røyker og ellers ingenting. Å sitte, gå over golvet er slitsomt og jeg blir svimmel av det. Er det noen løsning for meg? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/166244-hjelp-hvor-tvangsinnleggelse-n%C3%A5r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rett og slett? Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Kjære, kjære Soria!! Jeg vet egentlig ikke helt hva jeg skal skrive, for jeg har ingen direkte råd til deg dessverre.. Du har det helt grusomt nå. Bruker du medisiner, evt hvilke? Jeg var selv i en lignende situasjon som deg for bare 1 mnd siden - og det er virkelig ubeskrivelig vondt! Likevel, jeg tror nok at hun Ukrainske dama mente det godt det hun gjorde og sa, hun er bare et menneske i likhet med oss. Det er slett ikke lett alltid å vite hva man skal si. Samtidig tror jeg at hun har litt rett, selv om det var hardt for deg å høre det akkurat nå. Jeg vet ikke hvor du skal henvende deg, kanskje du bare skal gi deg selv 1 uke, og se om du blir bedre? Har du vært dårlig lenge, Soria? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/166244-hjelp-hvor-tvangsinnleggelse-n%C3%A5r/#findComment-1083438 Del på andre sider Flere delingsvalg…
thinkerbell Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Kjære Soria. Du har det helt forferdelig du. Har du forsøkt innleggelser på andre steder enn "vanlige" psyk. avdelinger (eks modum bad)? tenker på deg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/166244-hjelp-hvor-tvangsinnleggelse-n%C3%A5r/#findComment-1083494 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rett og slett Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Hvis du leser dette, så gi et pip - er bekymra for deg, jeg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/166244-hjelp-hvor-tvangsinnleggelse-n%C3%A5r/#findComment-1084136 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soria Skrevet 29. november 2004 Forfatter Del Skrevet 29. november 2004 Kjære, kjære Soria!! Jeg vet egentlig ikke helt hva jeg skal skrive, for jeg har ingen direkte råd til deg dessverre.. Du har det helt grusomt nå. Bruker du medisiner, evt hvilke? Jeg var selv i en lignende situasjon som deg for bare 1 mnd siden - og det er virkelig ubeskrivelig vondt! Likevel, jeg tror nok at hun Ukrainske dama mente det godt det hun gjorde og sa, hun er bare et menneske i likhet med oss. Det er slett ikke lett alltid å vite hva man skal si. Samtidig tror jeg at hun har litt rett, selv om det var hardt for deg å høre det akkurat nå. Jeg vet ikke hvor du skal henvende deg, kanskje du bare skal gi deg selv 1 uke, og se om du blir bedre? Har du vært dårlig lenge, Soria? Selvfølgelig mente hun det godt, men jeg gjør jo alle de tingene når jeg klarer. Det er liksom litt fjernt å klare det når jeg ikke amkter å få mat i kroppen og sjangler over golvet. Jeg skriver her, men det er vanskelig å komme tilbake å svre for jeg ligger stort sett brare. Pratet med døgnavdelingen i dag. Der er det ingen muligheter for det er tapp fullt. Det er ingenting å gjøre. Jeg blir bare liggende å svinne bort for jeg orker ikke å spise noe. Jeg prøver, men det går ikke. De har ingen grunnlag for tvang heller. Jeg har vært deprimert noen uker, men i det siste har det gått helt uttfor. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/166244-hjelp-hvor-tvangsinnleggelse-n%C3%A5r/#findComment-1084206 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.