Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter hva jeg har hørt er disse hvit/beige-tonede fargene snart på vei ut, nå er det sterkere farger som gjelder.

Hvis du skulle malt soverommet ditt i dag - hvilken farge ville du valgt?

Hvis du skulle malt furu-spisestuen (møblene) - hvilken farge ville du valgt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ha beiset spisestuemøblene i en mørk brun farge og lakkert etterpå. Det er pent, dessuten ser man fortsatt litt til mønsteret i furua. Male møblene kan du gjøre til slutt når du er lei av beisa møbler.

Hvis du maler synes jeg det bør være hvit eller beige/krem. Synes at det er stygt med fargete møbler slik som det var en periode når alle skulle ha kongeblå eller mørk grønne møbler...

På vegg ville jeg ha brukt en grålilla nyanse, det er en spennende farge som er lite brukt .

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Farger er da aldri "på vei ut".

Det er bare markedskrefter som prøver å dytte oss hit og dit. Hvis vi er dyttet langt nok i én retning, er vi passe modne til å dyttes motsatt vei.

Men farger er det du liker og trives med!

Hvis du gikk på "furubølgen", og er lei den, kan du vel enten male hvitt/off-white, eller en farge som passer til resten av rommet: blått, dyp rødt.., osv osv?

Gjest Jeg liker det JEG liker
Skrevet

Et godt råd er å bruke farger en trives med og liker. Å følge trender blir bare slitsomt.

Jeg har hatt lyse vegger i flere nyanser av beige/gul/creme/fersken/hvitt i alle rom i alle år. Har aldri blitt lei det. Mens andre har stresset og malt om etter som det er moderne med sterke ferger eller lyse farger eller tapet.

Møblene mine har alltid vært brune og det trives jeg med den dag i dag. Andre har byttet ut fra hvitt, til trehvitt og så til beiset eik og til slutt helt mørke. Skjønner ikke at folk gidder jeg! Har ikke folk evne til å vite hva de liker selv lenger?

Skrevet

Jeg ville aldri malt soverommet etter hvilken farge som er moderne. Det er et rom man vil slappe av på, da velger man den fargen som gir best følelse.

Jeg skal male soverommet snart, i en beige-teracottatonet farge som ligner på de varme svabergene på hytta. ;o)

Skrevet

Velg en farge du liker og vil trives med. Jeg liker soverommet blått, en avslappende og fin farge.

Ellers bruker vi mye hvitt og varme gultoner på veggene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...