laothu Skrevet 29. november 2004 Skrevet 29. november 2004 Sliter med at kinnene og ørene mine dovner vekk og blir nummne og virker da veldig kalde. Dette går også ned i armene og noe i beina men ikke i nærheten av det som er konsentrert om kinn og ører. Har litt verk i ørene men ikke noe som plager meg, har ikke feber. Tungen min er sår og vond og jeg har ikke samme smakssansen som før og leppene er såre/tørre og litt hovne føles det som. Kaldsvetter mye når dette er på det verste og i går natt fikk jeg ikke sove på grunn av at det var så gale. Er det bare nerver og stive muskler i nakke og kropp eller er det en sykdom som kan utarte seg slik. Veldig takknemmlig for svar. 0 Siter
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 29. november 2004 Skrevet 29. november 2004 Hyperventilering på grunn av angst eller uro kan gi prikninger på de stedene du nevner. prøv ved neste "anfall" å puste langsomt, gjerne med noen pustepauser innimellom. Vondt tunge er imidlertid ikke et vanlig symptom på hyperventilering. Muligens kan du ha en virus-infeksjon som har irritert nervene. Synes du kan be om en helsesjekk. Sykdommer i nervesystemet, samt endel blodprøver, bl.a. av vitamin-nivåer bør undersøkes. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.