Gå til innhold

Gest?

Gjest Festdikteren!

Anbefalte innlegg

Gjest Festdikteren!
Skrevet

Skal lage velkomstdikt til en fest. Kan jeg skrive "Velkommen hit til Annes fest, at du er her er hennes gest"? Anne fyller 50 år. Det er jo på en måte en gest til Anne at gjestene kommer? Eller blir det feil? Andre forslag? Må rime og da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir feil, "hennes gest" er noe hun gjør, ikke noe andre gjør for henne.

Står du fast på rimet, bytt om på ordene / finn på noe helt annet (Vi feirer Annes store dag, velkommen hit til lystig lag..

eller

Vi feirer Annes 50 år, du store min som tiden går..

eller

"I dag vi alle feirer Anne, ..."

(hvis det er lettere å finne noe som rimer på Anne enn på Fest)

Osv osv

Gjest Festdikteren!
Skrevet

Det blir feil, "hennes gest" er noe hun gjør, ikke noe andre gjør for henne.

Står du fast på rimet, bytt om på ordene / finn på noe helt annet (Vi feirer Annes store dag, velkommen hit til lystig lag..

eller

Vi feirer Annes 50 år, du store min som tiden går..

eller

"I dag vi alle feirer Anne, ..."

(hvis det er lettere å finne noe som rimer på Anne enn på Fest)

Osv osv

Men da blir velkomsten borte da jo? Gratulerer anne med 50 år lenger ned i diktet. blir litt dumt å ta det med flere ganger. men takk for tips.

Skrevet

Niks. Finn en annen vri på linje 2, slik at du kan bruke "gjest" i stedet.

Eller skriv det helt om, slik "tips" foreslår.

Gjest Festdikteren!
Skrevet

Men da blir velkomsten borte da jo? Gratulerer anne med 50 år lenger ned i diktet. blir litt dumt å ta det med flere ganger. men takk for tips.

da bruker jeg det første du skrev. takk! (O:

Gjest for eksempel?
Skrevet

Velkommen hit til Annes fest, i hyggelig lag vær du vår gjest...

Skrevet

Nei, du kan ikke bruke ditt eget forslag. Men fest rimer også på "gjest" og "best" (og helst og vest, men det er kanskje verre, hehe), så det må da være mulig å finne et alternativ.

Feks:

"Velkommen hit til Annes fest,

vi feirer henne, hver en gjest"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...