Gjest Festdikteren! Skrevet 29. november 2004 Skrevet 29. november 2004 Skal lage velkomstdikt til en fest. Kan jeg skrive "Velkommen hit til Annes fest, at du er her er hennes gest"? Anne fyller 50 år. Det er jo på en måte en gest til Anne at gjestene kommer? Eller blir det feil? Andre forslag? Må rime og da. 0 Siter
Gjest tips Skrevet 29. november 2004 Skrevet 29. november 2004 Det blir feil, "hennes gest" er noe hun gjør, ikke noe andre gjør for henne. Står du fast på rimet, bytt om på ordene / finn på noe helt annet (Vi feirer Annes store dag, velkommen hit til lystig lag.. eller Vi feirer Annes 50 år, du store min som tiden går.. eller "I dag vi alle feirer Anne, ..." (hvis det er lettere å finne noe som rimer på Anne enn på Fest) Osv osv 0 Siter
Gjest Festdikteren! Skrevet 29. november 2004 Skrevet 29. november 2004 Det blir feil, "hennes gest" er noe hun gjør, ikke noe andre gjør for henne. Står du fast på rimet, bytt om på ordene / finn på noe helt annet (Vi feirer Annes store dag, velkommen hit til lystig lag.. eller Vi feirer Annes 50 år, du store min som tiden går.. eller "I dag vi alle feirer Anne, ..." (hvis det er lettere å finne noe som rimer på Anne enn på Fest) Osv osv Men da blir velkomsten borte da jo? Gratulerer anne med 50 år lenger ned i diktet. blir litt dumt å ta det med flere ganger. men takk for tips. 0 Siter
laban Skrevet 29. november 2004 Skrevet 29. november 2004 Niks. Finn en annen vri på linje 2, slik at du kan bruke "gjest" i stedet. Eller skriv det helt om, slik "tips" foreslår. 0 Siter
Gjest Festdikteren! Skrevet 29. november 2004 Skrevet 29. november 2004 Men da blir velkomsten borte da jo? Gratulerer anne med 50 år lenger ned i diktet. blir litt dumt å ta det med flere ganger. men takk for tips. da bruker jeg det første du skrev. takk! (O: 0 Siter
Gjest for eksempel? Skrevet 29. november 2004 Skrevet 29. november 2004 Velkommen hit til Annes fest, i hyggelig lag vær du vår gjest... 0 Siter
Gjest malun Skrevet 29. november 2004 Skrevet 29. november 2004 Nei, du kan ikke bruke ditt eget forslag. Men fest rimer også på "gjest" og "best" (og helst og vest, men det er kanskje verre, hehe), så det må da være mulig å finne et alternativ. Feks: "Velkommen hit til Annes fest, vi feirer henne, hver en gjest" 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.