Gå til innhold

Føler meg litt mistenkeliggjort av sjefen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med skikkelig problemer med magen. Er stadig på sykehuset for å undersøke, samt at jeg har magesår av og på. Legene finner ikke helt ut av hva jeg feiler, men de dagene det slår ut (mellom magesårene), så gjør det fryktelig vondt og jeg kan kaste opp en del.

Jeg har dessverre hatt en dårlig periode nå, hvor jeg har vært borte fra jobb noen ganger den siste måneden. Jeg presser meg på jobb noen dager og har tilogmed kastet opp på do her...

Noen få vet at jeg har det slik, og jeg har også informert sjefen...men hun kommer hele tiden og spør hvordan jeg egentlig har det? Akkurat som om hun ikke helt forstår at jeg er hjemme og er syk...

jeg har nå brukt 8 av 24 egenmeldingsdager, så SÅ galt er det jo ikke....

Likevel sliter jeg med dårlig samvittighet og kjenner det er utrolig vondtr å være hjemme fra jobb, men jeg klarer ikke gå når det er så vondt.

Jegf vet bare ikke hva jeg skal gjøre. Det snakkes litt om at jeg er mye borte og det er IKKE gøy...Det går så i perioder. Noen måneder er jeg helt fin, andre er det fryktelig mye tull med magen min.

Og i det siste har det vært mange påkjenninger privat, og det setter seg med en gang på magen...

Så hva gjør jeg da? jeg forklarer jo sjefen hver gang at det er som det er. Har tilogmed sagt hun kan få bekreftelse fra legen min på dette. Men det vil hun ikke..

Jeg føler meg bare så mistenkeliggjort og faktyisk ikke trodd...

snufs...dette er ikke gøy i det hele tatt!

Noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei, dette vet jeg at ikke er noe gøy. Det sliter å gå å vite at andre snakker om en når en faktisk er syk.

Husker da jeg var gravid med sistemann; jeg skulle ha tvillinger; men mistet den ene. Derfor ble jeg sykemeldt tidlig i svangersakpet, også pga. bekkenløsning... Jeg hørte faktisk en av mine kolleger si at det var ikke sykmeldingsgrunn å vøære gravid. Gjett om det såret, jeg ville ikke si noe om tvillingen vi hadde mistet....

Vet ikke om det er noe trøst i dette, men ville bare si at jeg vet hvordan det er. Og så lenge du har renb samvittighet så skal du prøve å bare ta det med ro og la de andre prate. De driter bare ut seg selv tilslutt alikavel.

Lykke til...(",)...

Skrevet

hei, dette vet jeg at ikke er noe gøy. Det sliter å gå å vite at andre snakker om en når en faktisk er syk.

Husker da jeg var gravid med sistemann; jeg skulle ha tvillinger; men mistet den ene. Derfor ble jeg sykemeldt tidlig i svangersakpet, også pga. bekkenløsning... Jeg hørte faktisk en av mine kolleger si at det var ikke sykmeldingsgrunn å vøære gravid. Gjett om det såret, jeg ville ikke si noe om tvillingen vi hadde mistet....

Vet ikke om det er noe trøst i dette, men ville bare si at jeg vet hvordan det er. Og så lenge du har renb samvittighet så skal du prøve å bare ta det med ro og la de andre prate. De driter bare ut seg selv tilslutt alikavel.

Lykke til...(",)...

Det er faktisk en sykemeldingsgrunn å være gravid i gitte tilfeller.

Har man flere barn i maven eller sliter med bekkenløsning, høyt blodtrykk eller andre "skjulte" sykdommer trenger man sykemelding.

Alle svangerskap er forskjellige.Jeg blir litt provosert når folk generaliserer sånn....

*bare en liten utblåsning*

Mvh

Gjest rutangis netu
Skrevet

Ikke SPØR sjefen om hun vil ha legeerklæring, bare kom med den og forlang at hun skal lese den! Forklaringen om at du føler på at du er så mye vekk og vil at dere skal skjønne at det ikke er 'tull' er helt relevant den. Ikke minst som en forklaring for dem som kanskje må gjøre din jobb.

Skrevet

Kan du ha misforstått? Kan det være at sjefen spør for å være hyggelig. Hvis ikke hadde hun sikkert synstes det var greit med et skriv fra legen. Siden du føler det slik du gjør det, ville jeg også ha gjort som andre her sier og bare levert noe til legen på det uansett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...