Gå til innhold

Det burde jeg ha tenkt på!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt en profesjonell hårføner via en engelsk internet side. Det jeg selvfølgelig ikke tenkte på var at de bruker forskjellige strømkontakter i England enn det vi gjør her i Norge. Altså de har 3 sånne plugger på kontakten og vi har to. Er det noe jeg kan gjøre med det? eller får jeg ikke brukt den her?

Skrevet

Du kan kjøpe en adapter, det er greit å ha på reise uansett.

Finnes i el-forretninger, i reiseutstyrsforretninger og på flyplasser osv.

Skrevet

Du kan kjøpe en adapter, det er greit å ha på reise uansett.

Finnes i el-forretninger, i reiseutstyrsforretninger og på flyplasser osv.

ok flott tusen takk, jeg tenkte på det men var ikke sikker. Får jeg kjøpt det på el-kjøp da kanskje? Vet du hva det koster?

Skrevet

El-kjøp, Clas Ohlson el.l. har sikkert overganger. Husker ikke hvor jeg kjøpte, men det kostet ikke mye.

Skrevet

Enklere enn å bruke adapter er det å kjøpe et norsk støpsel, klippe av ledningen og koble det på istedenfor det engelske.

Det er kurant og enkelt, jeg gjorde det selv med en lysvekkerklokke jeg kjøpte ifjor.

Skrevet

Enklere enn å bruke adapter er det å kjøpe et norsk støpsel, klippe av ledningen og koble det på istedenfor det engelske.

Det er kurant og enkelt, jeg gjorde det selv med en lysvekkerklokke jeg kjøpte ifjor.

hehe det hørtes ikke så veldig enkelt ut hvis man ikke har greie på sånt.. Jeg tror ikke det er særlig trygt at jeg begynner å klippe av ledninger;0)

Skrevet

hehe det hørtes ikke så veldig enkelt ut hvis man ikke har greie på sånt.. Jeg tror ikke det er særlig trygt at jeg begynner å klippe av ledninger;0)

Det er faktisk veldig enkelt.

Og hvor mye farlig kan skje når man klipper av en ledning uten strøm?

Ta med deg hårføner´n til en elektroforretning, så skifter di støpsel for deg på noen få minutter.

Nytt støpsel koster deg en 20-30,-

Skrevet

Det er faktisk veldig enkelt.

Og hvor mye farlig kan skje når man klipper av en ledning uten strøm?

Ta med deg hårføner´n til en elektroforretning, så skifter di støpsel for deg på noen få minutter.

Nytt støpsel koster deg en 20-30,-

hva slags elektroforretning da? Gjør de sånt på ekspert, eller Clas Ohlson?

Skrevet

hva slags elektroforretning da? Gjør de sånt på ekspert, eller Clas Ohlson?

Gå for expert du;o)

Skrevet

Merk: Før man bytter ut støpselet på elektriske apparater må man forsikre seg om at apparatet kan håndtere 220V spenning som brukes i Norge. I f.eks USA brukes 110V. Mange apparater har innebygget adapter som håndterer både 110V og 220V, men dette må man som sagt sjekke først.

Skrevet

Gå for expert du;o)

ok takk for hjelpen, da tar jeg meg en tur dit nå, så får vi se hva det blir til:0)

Skrevet

Jeg har bestilt rettetang fra lookfantastic og da var det en sånn støpsel med 3 plugger. På det støpselet var der en skru og den skrudde jeg opp, og inni støpselet låg et norsk støpsel med 2 plugger..

Prøv det viss det går ann å skrue opp støpselet :)

Skrevet

Jeg har bestilt rettetang fra lookfantastic og da var det en sånn støpsel med 3 plugger. På det støpselet var der en skru og den skrudde jeg opp, og inni støpselet låg et norsk støpsel med 2 plugger..

Prøv det viss det går ann å skrue opp støpselet :)

Hårføneren jeg har bestilt er også fra lookfantastic, hva slags merke er rettetangen din? min er babylis. Jeg skrudde opp støpslet men det lå ikke et nytt støpsel med bare to plugger inni der. Har nå kjøpt et norsk støpsel, så nå skal jeg leke elektriker og omkoble litt her. Har egentlig ikke peiling på hvordan jeg gjør dette så tips fra noen mottas med stor takk:-)

Skrevet

Hårføneren jeg har bestilt er også fra lookfantastic, hva slags merke er rettetangen din? min er babylis. Jeg skrudde opp støpslet men det lå ikke et nytt støpsel med bare to plugger inni der. Har nå kjøpt et norsk støpsel, så nå skal jeg leke elektriker og omkoble litt her. Har egentlig ikke peiling på hvordan jeg gjør dette så tips fra noen mottas med stor takk:-)

Min sin er av merket GHD.

Du begynner ned å klippe av puggen. Så skjærer du et lite kutt nedover den sorte ledningen (uten å skade de under) og skreller av ledningen.Da får du 2 (evnt 3 ved jording) ledninger. De ledningene avisolerer du ca 1/2 cm på tuppen. Så putter du desse tuppene inni hullene med skruer i pluggen og skrur til. Samme hvilken farge. Pass på at den ytterste isolasjon på selve ledningen strekker litt innenfor inntaket til pluggen.

Hehe.. dumt forklart, men sånn det gjøres i mitt hode såfall :)

Skrevet

Min sin er av merket GHD.

Du begynner ned å klippe av puggen. Så skjærer du et lite kutt nedover den sorte ledningen (uten å skade de under) og skreller av ledningen.Da får du 2 (evnt 3 ved jording) ledninger. De ledningene avisolerer du ca 1/2 cm på tuppen. Så putter du desse tuppene inni hullene med skruer i pluggen og skrur til. Samme hvilken farge. Pass på at den ytterste isolasjon på selve ledningen strekker litt innenfor inntaket til pluggen.

Hehe.. dumt forklart, men sånn det gjøres i mitt hode såfall :)

Jeg fikk det til!!! woohoo!! Nå er jeg stolt ev meg selv asså! Tusen hjertelig takk for hjelpen:0)

Skrevet

ok takk for hjelpen, da tar jeg meg en tur dit nå, så får vi se hva det blir til:0)

Hur blei det?

Skrevet

Hur blei det?

Jeg fikk det til!! Litt stolt av megselv akkurat nå hehe;0) Men det var ikke så vanskelig da. Tusen takk for hjelpen:-)

Skrevet

Jeg fikk det til!!! woohoo!! Nå er jeg stolt ev meg selv asså! Tusen hjertelig takk for hjelpen:0)

Flott :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...