Gå til innhold

Prostatitt - leddsmerter?

Anbefalte innlegg

Jeg fikk for tre år siden diagnosen kronisk prostatatitt. Symptomer har vært svie ved vannlating, hyppig vannlating og nedsatt ereksjon. Symptomene kommer og går, i lange perioder er jeg helt uten problemer, men så kan de komme tilbake. Jeg er særlig ømfindtelig for kulde i skrittet, og får ofte smerter etter ski- og sykkelturer.Jeg er for øvrig frisk, ikkerøyker og drikker moderat. Jeg er fysisk aktiv og trener 5-7 ganger i uken og har et sunt kosthold.Jeg har fått diverse antibiotikakurer som ikke har kurert problemene. Antibiotikan har ofte virket i starten av behandlingen, så har symptomene kommet tilbake. De siste fem årene har jeg hatt problemer med stadige hevelser i ledd og betennelser i sener. I løpet av det siste året har jeg hatt hevelser i begge knærne, håndledd, albuene, skulderen i tillegg til at jeg i løpet av de siste to årene har utviklet en betennelse i akkillessenen som ikke vil gi seg. Symptomene kommer typisk dagen etter trening, hvor ledd/sener blir ømme evt. også med hevelse. Hevelsene kan komme uten at jeg har gjort nye øvelser eller at treningen har vært hard. Tilstanden kan vare i fra noen dager til et par måneder. Mitt spørsmål er om leddsmertene kan ha en sammenheng med prostatitten. Jeg har lest at urinveissykdommer kan forårsake smerter i leddene. Er det evt noe jeg bør foreta meg og bør det gjøres noen særlige undersøkelser?Med vennlig hilsenMann 32 år

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/166332-prostatitt-leddsmerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Kombinasjonen av betennelse i urinrøret, leddhevelser og eventuelt sårhet i øynene kan tyde på en bindevevs-irritasjon. Synes det er rimelig at du får en henvisning til en reumatolog. Denne vil eventuelt ta en prøve av leddvæsken i et betent ledd for å finne riktig diagnose.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...