Gå til innhold

Så inderlig vondt!


Gjest rett og slett

Anbefalte innlegg

Gjest rett og slett

Kjære deg!

Jeg må bare få noe ut her jeg sitter, for jeg har det så vondt om dagen - ikke barre inne meg, men i hele kroppen også. Stadig får jeg flashbacks som selvfølgelig er forvirrende. Personligheten min forandrer seg da, jeg blir yngre..

Har, som mange andre, opplevd endel vonde ting i livet mitt - og akkurat nå har jeg en vond periode igjen. Jeg kan ikke prate med noen om dette, det tør jeg bare ikke. Jeg trenger liksom mitt lille, perfekte uttrykk/væremåte for å forskåne meg selv.

Er litt kaos i hodet mitt som dere skjønner nå, men bare måtte komunisere med noen - og det ble tilfeldigvis deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære du som har det vondt, jeg er glad jeg stoppet opp og leste innlegget ditt.

Jeg har desverre ikke så mye vettugt å si, men jeg er her..

Hva har hendt deg.. Hva er det som begynner å dukke opp. Klarer du å snakke med noen om dette?

Fortsett å skriv.

en forsiktig klem til deg fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)

Tror jeg vet hva du mener siden jeg var sammen med en dame noen år tilbake som hadde det slik.

Det er godt du kan sette ord på det selv og jeg håper du kan få hjelp for det. Ikke vær redd for å snakke med en psykolog om dette for denne kan sikkert gi deg råd. Det finnes også bøker om dette som du og eventuelt dine kjære kan lese og forstå. Hun jeg var sammen med var en godt voksen dame, men plutselig kunne hun være som et barn. Når jeg snakket med henne i telefonen (som vi brukte p.g.a. lang avstand) trodde jeg i begynnelsen at hun hadde drukket litt...Men det var før hun fortalte meg det. Jeg løp på bibloteket og lånte bøker om problemet hennes så jeg bedre kunne forstå henne og vite hvordan jeg skulle forholde meg til det.

Nå er det ikke sikkert du har samme problemet men uansett så ønsker jeg deg bare alt godt her i livet...

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rett og slett

Kjære du som har det vondt, jeg er glad jeg stoppet opp og leste innlegget ditt.

Jeg har desverre ikke så mye vettugt å si, men jeg er her..

Hva har hendt deg.. Hva er det som begynner å dukke opp. Klarer du å snakke med noen om dette?

Fortsett å skriv.

en forsiktig klem til deg fra meg.

Eh.. hei.

Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne, for det er liksom ingen begynnelse. På skolen lærete vi i norsken om "in medias res" = "startes midt i handlingen." Det er slik jeg føler det. Klarer ikke samle tankene så pass at jeg kan skrive noe fornuftig.

Jeg er flink til å hjelpe alle andre rundt meg, men lar ikke meg selv eller andre hjelpe meg selv.. Kan ikke for det, jeg klarer bare ikke.

Psykolog? Hjelp, nei det kan jeg i allefall ikke bruke, dessuten er det andre som trenger det mer enn meg. Og jeg vil ikke bruke andres plass.

Og jeg er redd at hvis jeg først begynner å prate, så klarer jeg aldri å slutte - og klikker til slutt.

Takk til de som har svart meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh.. hei.

Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne, for det er liksom ingen begynnelse. På skolen lærete vi i norsken om "in medias res" = "startes midt i handlingen." Det er slik jeg føler det. Klarer ikke samle tankene så pass at jeg kan skrive noe fornuftig.

Jeg er flink til å hjelpe alle andre rundt meg, men lar ikke meg selv eller andre hjelpe meg selv.. Kan ikke for det, jeg klarer bare ikke.

Psykolog? Hjelp, nei det kan jeg i allefall ikke bruke, dessuten er det andre som trenger det mer enn meg. Og jeg vil ikke bruke andres plass.

Og jeg er redd at hvis jeg først begynner å prate, så klarer jeg aldri å slutte - og klikker til slutt.

Takk til de som har svart meg!!

Jada, det er mange som sliter og er syke og trenger behandling. Og barn i Afrika sulter og sånn.

Men stopp opp litt da, nå snakker vi om deg. Og kun deg.

Jeg skal ikke dytte deg i noen som helst retning, for dette er det kun du selv som må finne ut av. Men om du opplever et slik kaos og har det såpass vondt som jeg tror du har nå,.. da trenger du noen å snakke med.

"in medias res".. ja.. det er ofte slik det begynner.

-gode tanker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rett og slett

Jada, det er mange som sliter og er syke og trenger behandling. Og barn i Afrika sulter og sånn.

Men stopp opp litt da, nå snakker vi om deg. Og kun deg.

Jeg skal ikke dytte deg i noen som helst retning, for dette er det kun du selv som må finne ut av. Men om du opplever et slik kaos og har det såpass vondt som jeg tror du har nå,.. da trenger du noen å snakke med.

"in medias res".. ja.. det er ofte slik det begynner.

-gode tanker..

Thinkerbell, du har kanskje rett, men det er bare så inderlig vondt og vanskelig. Bare det å sitte her og skrive er vondt, men det er i allefall en begynnelse..

Skal til fastlegen min på fredag, dette er fjerde time på tre mndr. Kommer aldri til poenget, og får ikke sagt grunnen til at jeg er der.

Når en et helt liv på 25 år kun har tenkt på andre enn seg selv, så skal det litt jobb til for å snu den tankegangen.

Men tusen takk thinkerbell for at du komuniserer med meg!

* Klapp på kinnet *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thinkerbell, du har kanskje rett, men det er bare så inderlig vondt og vanskelig. Bare det å sitte her og skrive er vondt, men det er i allefall en begynnelse..

Skal til fastlegen min på fredag, dette er fjerde time på tre mndr. Kommer aldri til poenget, og får ikke sagt grunnen til at jeg er der.

Når en et helt liv på 25 år kun har tenkt på andre enn seg selv, så skal det litt jobb til for å snu den tankegangen.

Men tusen takk thinkerbell for at du komuniserer med meg!

* Klapp på kinnet *

Når man hjelper andre, flykter man fra sine egne problemer. Lettere å hjelpe andre for det gjør ikke vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thinkerbell, du har kanskje rett, men det er bare så inderlig vondt og vanskelig. Bare det å sitte her og skrive er vondt, men det er i allefall en begynnelse..

Skal til fastlegen min på fredag, dette er fjerde time på tre mndr. Kommer aldri til poenget, og får ikke sagt grunnen til at jeg er der.

Når en et helt liv på 25 år kun har tenkt på andre enn seg selv, så skal det litt jobb til for å snu den tankegangen.

Men tusen takk thinkerbell for at du komuniserer med meg!

* Klapp på kinnet *

hei. har tenkt paa deg, hvordan gaar det med deg..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rett og slett

hei. har tenkt paa deg, hvordan gaar det med deg..?

Hei..

Hvordan det går? Jo, altså.. jeg har det ikke så inmari bra. Har mareritt hver natt, hvis jeg i det hele tatt får sove da. Er for øyeblikket sykemeldt.

Hvordan står det til med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Hvordan det går? Jo, altså.. jeg har det ikke så inmari bra. Har mareritt hver natt, hvis jeg i det hele tatt får sove da. Er for øyeblikket sykemeldt.

Hvordan står det til med deg?

kjaere deg.

Det virker til at du har det ganske grusomt. Er du helt alene, er det ingen du orker/klarer aa snakke med om det som skjer med deg? Du er sykemeldt skriver du, -da regner jeg med du har vaert i kontakt med din primaerlege? Hadde vedkommende noen gode raad aa gi deg?

gode kveldstanker til deg fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rett og slett

kjaere deg.

Det virker til at du har det ganske grusomt. Er du helt alene, er det ingen du orker/klarer aa snakke med om det som skjer med deg? Du er sykemeldt skriver du, -da regner jeg med du har vaert i kontakt med din primaerlege? Hadde vedkommende noen gode raad aa gi deg?

gode kveldstanker til deg fra meg

Hei.

Jeg bruker AD og angst dempende medisiner - og min lege har skrevet søknad til poliklinikken på psyk.

Nei, jeg ønsker ikke å snakke med noen i mine omgivelser, da jeg er redd at det skal rable helt for meg hvis / når jeg begynner å åpne meg for noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg bruker AD og angst dempende medisiner - og min lege har skrevet søknad til poliklinikken på psyk.

Nei, jeg ønsker ikke å snakke med noen i mine omgivelser, da jeg er redd at det skal rable helt for meg hvis / når jeg begynner å åpne meg for noen.

kjaere deg.

bare et lite raad du kan ta med paa veien; -dersom du ikke vil at det skal rable for deg boer du forandre kjoereretning. hvis du ikke vil at det skal rable helt tar du imot tilbudet om samtaleterapi og proever dette ut.

god hilsen fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rett og slett

kjaere deg.

bare et lite raad du kan ta med paa veien; -dersom du ikke vil at det skal rable for deg boer du forandre kjoereretning. hvis du ikke vil at det skal rable helt tar du imot tilbudet om samtaleterapi og proever dette ut.

god hilsen fra meg

Takk for råd! Skal vurdere om jeg orker..

God helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...