Gå til innhold

Noen som maler her? Oljemaling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I kveld laget jeg mitt første maleri. Trenger litt råd og tips ang utstyr og teknikker.

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Bruk rull på store flater.

en fresko, altså? Men det er malt med vannbasert maling.....

;)

Skrevet

Akryl er veldig morsomt å male med! Man kan kjøpe en sånn spesiell gele også, sånn at man kan lage "tekstur" på bildet...

Skrevet

Hei!

På Clas Olsson får du kjøpt billig maling og utstyr!

Mvh,

Skrevet

Akryl er veldig morsomt å male med! Man kan kjøpe en sånn spesiell gele også, sånn at man kan lage "tekstur" på bildet...

Vet du om oljemalingen skal blandes ut? Den virker så tykk? Hvordan er akrylmalingen da? Er den tynnflytende?

Hvor stive er penslene? Hvor kjøper du dem?

Skrevet

Vet du om oljemalingen skal blandes ut? Den virker så tykk? Hvordan er akrylmalingen da? Er den tynnflytende?

Hvor stive er penslene? Hvor kjøper du dem?

Oljemaling aner jeg ikke...

Jeg er helt grønn på sånt som dette. Men kjæresten min og jeg har faktisk laget et ganske stort maleri i akryl. Den er ganske tyktflytende og skal ikke blandes ut i vann.

Vi bruker hva som helst av pensler. Også spatler. Er bare å klæsje på. :-)

Dra til Pandora i Karl Johan. Det er en ganske stor hobbybutikk hvor de har alt mulig rart. Der kan du sikkert få tips også! :-)

Lykke til!

Skrevet

Oljemaling aner jeg ikke...

Jeg er helt grønn på sånt som dette. Men kjæresten min og jeg har faktisk laget et ganske stort maleri i akryl. Den er ganske tyktflytende og skal ikke blandes ut i vann.

Vi bruker hva som helst av pensler. Også spatler. Er bare å klæsje på. :-)

Dra til Pandora i Karl Johan. Det er en ganske stor hobbybutikk hvor de har alt mulig rart. Der kan du sikkert få tips også! :-)

Lykke til!

Hehe, er fra Rogaland jeg da :-)

Skrevet

Hehe, er fra Rogaland jeg da :-)

Panduro har butikk på nettet også, panduro.no tror jeg.

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Acrylmaling er på mange måter enklere enn oljemaling. Men kjøp det fra kunstnerbutikker, ikke hobbybutikker, hvis det ikke er samme kavalitet. Det bør være kvalitet, hvis ikke blir fargene vanskelig å blande, du får mye bæsjefarger, istedenfor de fargene du hadde tenkt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...