Gjest american dream Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Når jeg er høyt oppe tenker jeg akkurat som "The American Dream" blir fremstilt(er?) på tv. Dvs. verden ligger for mine føtter, og alles føtter. Jeg og alle andre kan bli akkurat det vi vil fordi menneskehjernen har ingen begrensninger, uansett. Alle er like og alle har de samme forutsetningnene. Min anorektiske venninnne (som ligger inne til sondeernæring ) kan bli hjernekirurg og dessuten reise til Afrika og jobbe for leger uten grenser. Jeg selv kan gjøre det samme, bortsett fra at jeg skal bli ortoped da, og ikke kirurg. Til en annen nær venninne som har lurt på hva hun skal bli har jeg foreslått statsminister, leder i WHO eller i det minste en bra jobb i FN. Alle må jo skjønne at DET ikke er noen sak... Sånn tenker jeg ikke nå, men når jeg er høy. Hele (det jeg vil kalle) "The American Dream" opplegget blir som en religion for meg. Jeg blir like entusiastisk som "vekkerene"(fra tv) i T5PC. Noen som har noe av det samme? Poenget her. Jeg lurer rett og slett på om de som forkynner "The American Dream" ideen der borte i USA egentlig er en gjeng med maniske personer. Og at de som tror på ideen er like "lurt" som de som investerte pengene sine i T5PC. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/166380-the-american-dream-en-eneste-stor-mani/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trrrish Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Nå vet ikke jeg noe om mani og tror heller det er snakk om hypomani her. Men saken er jo den at om man hadde vært hypoman HEEEELE tiden hadde det ikke vært noe problem å bli noe av det du foreslår. Problemer er at det varer ikke lenge nok til at man får utnyttet det. Jeg kunne godt å ha blitt astronom eller psykiater om jeg hadde vært kronisk hypoman. Husker godt siste halvåret av 10.klasse. Jeg hadde fra før mest G, unntatt norsk og engelsk, der jeg hadde M. Men det halvåret var jeg (trolig) hypoman og satt timesvis med skolebøkene og skrev av hvert ord som stod der,husket alt og fikk bare M'er, samt to S'er da jeg gikk ut ungdomsskolen. Hadde det bare vart??? En manisk person tror jeg ikke villet ha konsentrasjon til å gjøre dette. Om storparten av alle amerikanere hadde vært kronisk hypomane ville de nok oppnådd the american dream de også. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/166380-the-american-dream-en-eneste-stor-mani/#findComment-1084414 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.