linkus Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Jeg har i en tid nå hatt tilbakevendende plager under forhuden. Noen ganger oppstår det små(1mm) blemmer i huden som punkterer ganske umiddelbart og til slutt sprer seg til et større (1-2cm2) område med rød/irritert hud. Det ser nærmest ut som betennelse. Andre ganger ser det rett å slett ut som om huden bare flasser av og det blir rødt/irritert i 7-10 dager før det tilbake tl normalt igjen. Det lukter litt av og til, men ikke klør det og ikke svir det. Jeg har fått Canesten og Lamisil uten at det hjalp. Har også fått hydrokortisonsalve uten noen virkning. I tillegg har jeg noen ganger vondt i urinrøret fra roten av penis og nesten bak til anus. Det gjør ikke veldig vondt, mer som ett kraftig ubehag. Har vært inne her å lest litt og lurer på om det kan være bakteriell prostatitt eller urithitt?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/166389-utslett-under-forhuden-svie-i-urinr%C3%B8r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Uten at jeg kan si det med sikkerhet, tror jeg at de to symptomene ikke har noe med hverandre å gjøre. Når det gjelder symptomene under forhuden høres absolut som det er en infeksjon. Min første associasjon var at beskrivelsen ligner mest på en candida infeksjon. Det var tydelig det din lege også tenkte på siden du har fått Canesten og Lamisil. De er begge midler mot sopp. Siden de ikke hjalp bør man tenke på andre infeksjoner, f. eks. bakterielle infeksjoner. For skikkerhets skyld bør man kanskje ta en prøve til mikrobiologisk undersøkelse, for å se hvilke mikroorganismer det er og hvilke antibiotika som kan brukes mot dem. Jeg synes ikke at dine beskrivelser ligner på prostatitt, men, som sagt det er ikke mulig å stille noen avstandsdiagnose. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/166389-utslett-under-forhuden-svie-i-urinr%C3%B8r/#findComment-1084626 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.