Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

noen som har peiling på programmer/scripts en kan bruke til å lette arbeidet med å lage blogs? Eller er det best/likegreit å legge inn blog meldinger manuelt?

På forhånd takk :)

Skrevet

Hvis du vil legge inn på din egen server er Movable Type og WordPress populære.Jeg synes Movable Type er enklest å bruke.

Hvis du vil ha et ferdigstrikket system som du ikke trenger å installere, er Blogger tingen. Du finner alle tre ved å sette www foran og com etter navnet :)

Skrevet

Hvis du vil legge inn på din egen server er Movable Type og WordPress populære.Jeg synes Movable Type er enklest å bruke.

Hvis du vil ha et ferdigstrikket system som du ikke trenger å installere, er Blogger tingen. Du finner alle tre ved å sette www foran og com etter navnet :)

Hei, takk for raskt svar!

De to førstnevnte har .org som adr :P

Hm... så med mindre jeg registrerer meg på et nettsted som blogger.com, så må jeg altså ha egen servertilgang (+ kunnskap om programmering for å kunne tilpasse det mitt behov?)? Antar at dette er noe jeg ikke har akkurat nå, verken servertilgang som tillater meg å installere perl scripts på egen hånd og sånn eller kunnskaper. Så alternativet mitt er altså å finne et sted som blogger.com?

Skrevet

Hei, takk for raskt svar!

De to førstnevnte har .org som adr :P

Hm... så med mindre jeg registrerer meg på et nettsted som blogger.com, så må jeg altså ha egen servertilgang (+ kunnskap om programmering for å kunne tilpasse det mitt behov?)? Antar at dette er noe jeg ikke har akkurat nå, verken servertilgang som tillater meg å installere perl scripts på egen hånd og sånn eller kunnskaper. Så alternativet mitt er altså å finne et sted som blogger.com?

Ja, hvis du ikke har servertilgang med database og php, så må du bruke Blogger eller tilsvarende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...