Gå til innhold

har folk pynta allerede?

Anbefalte innlegg

Skrevet

glemte helt advent på søndag.. så ble ikke noe lys - det var litt dumt da.. Men har ikke pynta noe annet heller. Har dere? Har på følelsen at alle har pynta..

Skal prøve å få pynta på søndag vi. men synes det er litt tidlig og. Da skal jeg i hvert fall ha adventslys også..

Har liksom ikke gått opp for meg at det snart er jul... ikke hatt tid til å tenke på det. I morra er det 1. desemebr alt! HJelp - julegaver er jeg lagt fra ferdig med..

Hvordan ligger dere i ruta?

Skrevet

Her er alt av pynt bortsett fra tre og nisser tatt frem.

Har to julegaver igjen.

Skal bake kakemenn, kolakaker og "kransekakepinner" + lage risboller.

Og så har jeg igjen å handle go´maten til jul.

Skrevet

Her er alt av pynt bortsett fra tre og nisser tatt frem.

Har to julegaver igjen.

Skal bake kakemenn, kolakaker og "kransekakepinner" + lage risboller.

Og så har jeg igjen å handle go´maten til jul.

Bare to gaver igjen? Fra nå av leser ikke jeg dine jule-innlegg! Blir deppa...

Skrevet

Vi må først bli ferdig med å pusse opp kjøkkenet og to stuer som henger sammen. Deretter må jeg prøve å finne eska med julepynt - så blir det nok julestemning i heimen... sånn ut i midten av februar en gang!

Jaja, er i det minste ferdig med noen av julegavene og har avtalt pepperkakebakedag hos ei venninne 19.desember.

Det blir nok jul i år også :-)

Skrevet

Vi har funnet frem julelys og noen få pyntegjenstander, men de fleste tingene kommer frem etter desember har begynt ihvertfall!!

Det er barna i huset som er opptatt av dette med pyntingen. Både skoler og barnehager er jo begynt med juleforberedelser.

Ingen gaver er kjøpt enda og ikke kommer vi til å lage mye småkaker heller. Det blir ikke spist opp, så vi har begynt de siste årene med å lage mer boller, formkaker og sjokoladekaker som vi kan ta opp av fryseren når vi har lyst på.

Pepperkakehus kjøper vi ferdig i deler. Det er pyntingen som er viktigst for barna våre.

Med andre ord så tar vi det ganske rolig og prøver og ikke bli stresset av jula.

Vasking bryr vi oss ikke om mer enn det normale. Liker godt å vaske om våren jeg...

Skrevet

Bare to gaver igjen? Fra nå av leser ikke jeg dine jule-innlegg! Blir deppa...

Kjøpte alt på nett, snedig for da slipper man å stå i kø i allefall;o)

Skrevet

Vi har funnet frem julelys og noen få pyntegjenstander, men de fleste tingene kommer frem etter desember har begynt ihvertfall!!

Det er barna i huset som er opptatt av dette med pyntingen. Både skoler og barnehager er jo begynt med juleforberedelser.

Ingen gaver er kjøpt enda og ikke kommer vi til å lage mye småkaker heller. Det blir ikke spist opp, så vi har begynt de siste årene med å lage mer boller, formkaker og sjokoladekaker som vi kan ta opp av fryseren når vi har lyst på.

Pepperkakehus kjøper vi ferdig i deler. Det er pyntingen som er viktigst for barna våre.

Med andre ord så tar vi det ganske rolig og prøver og ikke bli stresset av jula.

Vasking bryr vi oss ikke om mer enn det normale. Liker godt å vaske om våren jeg...

Jeg skjønner meg ikke på de som absolutt skal vaske rundt i huset før jul jeg.

Det er da alt for mørkt til å se det likevell.

Skrevet

Niks, eller jo, har hengt opp den hjemmelagde kalenderen småen fikk av mormor igår :) Han går rundt og gleder seg til imorgen når han skal åpne en av gavene, diiiger kalender, større enn ham :)

Ellers blir det nok bare julestjerne som pynt iår, blir borte hele jula og ser ikke helt poenget med å sløse på strømmen med masse lys ute i hagen...er nok av folk i nabolaget som har hus som lyser opp i mils omkrets :P

Skrevet

Jeg skjønner meg ikke på de som absolutt skal vaske rundt i huset før jul jeg.

Det er da alt for mørkt til å se det likevell.

Enig! ; ) vasker ikke noe mer i jula enn ellers.. vasker ca. hver 14 dag og det holder i massevis.

Skrevet

Enig! ; ) vasker ikke noe mer i jula enn ellers.. vasker ca. hver 14 dag og det holder i massevis.

For mange er det nok meeget kjærkomment med juleferie når den kommer.

Folk sliter seg jo ut og må bruke juleferien på å komme seg igjen!

Nei, jeg vill heller kose meg i jula jeg:o)

Gjest rutangis netu
Skrevet

Når advent begynner blir det lys på treet på utsida, stjerne med lys i vinduet, julekjøkkengardinene kommer opp og vi henter fram litt av julepynten. Kjøper et par julestjerner (blomster altså) og fyrer opp litt røkelse. Det er så koselig! Så blir det litt gløgg og pepperkaker og mye appelsiner og mandariner og litt marsipan. Nytter ikke å ha gammeldags jul (som varte fra lillejulaften til 13. januar) når verden ellers er innrettet på jul fra november til nyttår!

Juletreet pynter vi noen dager før julaften, og det fyker ut 1. nyttårsdag, sammen med all den andre julepynten. Så egentlig har jeg det ikke lenger julepynta jeg enn mamma hadde i min barndom, jeg har bare forskjøvet tidsrommet for julepynta hus!

Skrevet

Vi pynta på lørdag. Alt utenom juletreet. Dvs. Romsåsstake, julestjerne i vinduet, annen pynt i vinduet, nisser, en duk (!), og noen kuler. Pepperkakehuset pyntet 5åringen igår.

Vasking gjør jeg ikke mer av enn vanlig. Baking gidder jeg heller ikke, for ikke syns jeg det er så gøy, og ikke er det noen som liker tørre julekaker likevel.

Kjøper pepperkaker på butikken, og så får 5åringen bake hvite kakemenner hos mormor. he he.

Julegavene er jeg ferdig med, må bare pakke inn de siste tre.

Julekalenderen til 5åringen skal henges opp ikveld, den har vært ferdig en stund. :)

Og jeg kooser meg i julemåneden, gjør det jeg har lyst til og liker ,og dropper resten.

:)

Skrevet

Vi pynta på lørdag. Alt utenom juletreet. Dvs. Romsåsstake, julestjerne i vinduet, annen pynt i vinduet, nisser, en duk (!), og noen kuler. Pepperkakehuset pyntet 5åringen igår.

Vasking gjør jeg ikke mer av enn vanlig. Baking gidder jeg heller ikke, for ikke syns jeg det er så gøy, og ikke er det noen som liker tørre julekaker likevel.

Kjøper pepperkaker på butikken, og så får 5åringen bake hvite kakemenner hos mormor. he he.

Julekalenderen til 5åringen skal henges opp ikveld, den har vært ferdig en stund. :)

Og jeg kooser meg i julemåneden, gjør det jeg har lyst til og liker ,og dropper resten.

*panikk* har du gjort alt det!???? Jeg har kun funnet frem to Romsås- staker og satt i vinduet. Adventsstaken og lilla lys har jeg helt glemt og siste 3 gaver til pakke kalederen kjøpte jeg idag. Æsj... sånn på etterskudd jeg er. Henger opp julegardiner på kjøkkenet til helgen antar jeg, og finner da frem juleserviset.

Skrevet

*panikk* har du gjort alt det!???? Jeg har kun funnet frem to Romsås- staker og satt i vinduet. Adventsstaken og lilla lys har jeg helt glemt og siste 3 gaver til pakke kalederen kjøpte jeg idag. Æsj... sånn på etterskudd jeg er. Henger opp julegardiner på kjøkkenet til helgen antar jeg, og finner da frem juleserviset.

Det er masse tid igjen ;)

Takk for tipset om julegardinene, forresten. _De_ hadde jeg glemt, faktisk...

*går ned og henter julegardinene*

Skrevet

Det er masse tid igjen ;)

Takk for tipset om julegardinene, forresten. _De_ hadde jeg glemt, faktisk...

*går ned og henter julegardinene*

Huff.. jada, det er vel det.. Får bare litt panikk over alt. Og iår har julen kommet så inmari brått på meg, har vært så mye ute og fartet og reist (noe jeg ikke pleier på denne årstiden) at jeg ikke har fått summet meg.

MEN heldigvis blir det jul uansett. Og halvparten av gavene har jeg iallefall kjøpt :-)

Skrevet

Jeg lager KUN pepperkaker og krumkaker av tørre småkaker. Ellers lager jeg Krydderkake, kanelboller og engelskfruktkake. Vinduspussing gjør en vinduspusser for meg i slutten av oktober. Kjkkenskaåpene rydder og vasker jeg i slutten av november. Tak og vegger dr....jeg i. Og støvsuging, støvtørking osv. gjør jeg som ellers i året.

Skrevet

Huff.. jada, det er vel det.. Får bare litt panikk over alt. Og iår har julen kommet så inmari brått på meg, har vært så mye ute og fartet og reist (noe jeg ikke pleier på denne årstiden) at jeg ikke har fått summet meg.

MEN heldigvis blir det jul uansett. Og halvparten av gavene har jeg iallefall kjøpt :-)

Kjære vene, pust ut og slipp ned skuldrene. Det er bare 30. november i dag. Det er lenge til jul, og jul blir det uansett om du stresser eller ikke.

;-)

Skrevet

Romsåsstake?

Skrevet

Romsåsstake?

7-armet lysestake til å ha i vinduet blir kalt for "romsås-stake"

Skrevet

Romsåsstake?

Ja, det lærte jeg her på DOL at det het,- den elektriske syvarmede (tror jeg)lysestaken som nesten alle har i vinduet. (Ikke jeg!)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...