Gjest tør ikke spørre fagansvarlige :( Skrevet 30. november 2004 Skrevet 30. november 2004 Hvem er det som sensuerer semesteroppgaver på mastergradsnivå for tiden? Vet det var eksterne sensorer før universitetene la om til bachelor/master, men nå da? Bruker man fortsatt eksterne sensorer, eller interne professorer ved fakultetet eller er det fagveilederne/ansvarlige selv? 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 30. november 2004 Skrevet 30. november 2004 Da jeg tok mastergraden nettopp hadde de leid inn en exstern sensor fra ett annet universitet. Han og faglæreren diskuterte meg etter min muntlige framstilling (mens jeg venta på gangen). Jeg hadde inntrykk at de sammen diskuterte seg fram til resultatet mitt. 0 Siter
citoyen Skrevet 30. november 2004 Skrevet 30. november 2004 Snakker du om semesteroppgaver eller masteroppgaven? Semesteroppgaver trenger ikke sensureres eksternt, såvidt jeg vet. Men masteroppgaven har ekstern sensor. 0 Siter
Gjest tør ikke spørre fagansvarlige :( Skrevet 30. november 2004 Skrevet 30. november 2004 Snakker du om semesteroppgaver eller masteroppgaven? Semesteroppgaver trenger ikke sensureres eksternt, såvidt jeg vet. Men masteroppgaven har ekstern sensor. Snakker om semesteroppgaven ja, ikke selve masteroppgaven. Altså de små eksamene en får innenfor mastergraden. 0 Siter
citoyen Skrevet 30. november 2004 Skrevet 30. november 2004 Snakker om semesteroppgaven ja, ikke selve masteroppgaven. Altså de små eksamene en får innenfor mastergraden. Da er du ikke garantert ekstern sensur. Men hvorfor tør du ikke spørre fagansvarlige? Det er da et helt kurant spørsmål. Eventuelt kan du spørre studieveileder. 0 Siter
favn Skrevet 30. november 2004 Skrevet 30. november 2004 Jeg kan overhodet ikke tenke meg at semesteroppgaver går til retting eksternt. Det koster altfor mye i tid og administrasjon. Semesteroppgavene blir nok rettet ved instituttet, av faglærer(e) og andre. Menneh... hvorfor i alle dager tør du ikke spørre om dette? Mystisk. Hvis du har et anstrengt forhold til veileder, bør du definitivt bytte veileder. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.