Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har fått diagnosen Prostatitt og går gjennom en kur med bl.a. xyloproct. Mitt spørsmål gjelder egentlig penishodet som har vært rødt og har fått noen sår og det har også vært vond lukt selv med god hygiene. Etter at jeg har begynt med xyloproct har lukt og sår omtrent forsvunnet, men fortsatt er det rødfarget. Kan dette henge sammen med prostatit'en og at bedringen også følger av behandlingen- eller kan det være noe helt annet. Jeg kan ta det opp med spesialisten, men det er to-tre måneder til og det ville være greitt å vite. På forhånd takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/166473-prostatitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Som du selv antyder er det ikke usannsynlig at de to ting, prostatitten og symptomene fra penishodet ikke skyldes de samme ting (infeksjon), slik at riktig behandling mot den ene ikke nødvendigvis virker på den andre også. Jeg stusser litt på dette med Xiloproct. Dette preparatet er egentlig en lokalbedøvende middel, og skulle i utgangspunktet ikke virke mot en bakteriell infeksjon. Den inneholder dog hydrocortison, som virker mot betennelse, og dette kan muligens forklare at den virker, og at den vonde lukten var en konsekvens av betennelsen. Jeg vil anta at rødfarven vil forsvinne etterhvert den også, den er jo en av de klassiske symptomene på betennelse. Blir det mer oppblussing bør du kanskje tenke på lokalbehandling med antibiotika.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/166473-prostatitt/#findComment-1085170
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...