Gå til innhold

For en tragedie T5PC

Gjest Nei og nei og nei og nei

Anbefalte innlegg

Gjest Nei og nei og nei og nei
Skrevet

Nå som listene er offentlig finner jeg mange kjente mennesker der. Ut fra det M. Schanche har sagt han har tapt i dette har jeg funnet ut at verdien på aksjene er rundt kr. 5,50.

En av mine sambygdninger har med det tapt 1,5 millioner kroner, en annen en million, mine slektninger som jeg vet har slitt økonomisk i årevis har tapt 130 000, min kollega har tapt 15 000, og denne kollegaen brukte mye tid for å forsøke å verve meg meg.

Jeg sitter her og tenker at det sikkert vil komme mange tragedier i kjølvannet av dette, selvmord, oppløste ekteskap, folk må gå fra husene sine osv.

Jeg ante virkelig ikke at det var så ille, og jeg er forundret over at folk kan investere så mye penger (som de øyensynlig ikke har) på luftslott. Hva får enkelte til å tro på dette mens andre ikke lar seg overbevise om de så brukte dager på å forsøke å omvende deg?

Stakkars dumme folk sier jeg bare!!

Og nå som listene er offentliggjort kan de heller ikke lenger skjule sin dumskap. Tenker det blir noen som får seg et lite sjokk når de ser ektefellen stå på lista..

Skrevet

Tusen takk..

Noen kjente navn der ja.. Huff, stakkars de. Men jeg måtte jo titte...

Har tatt en liten titt på den lista og det er flest menn som har gått fem på. Sier vel litt om kjønnene.

Gjest dustefjert
Skrevet

Martin Schanke er nå rette mannen til å gå skivebom i en sånn sak så han fortjener ikke bedre. Det viser jo bare hvilken type folk som har så trang nøtt at går på sånne smell.

Gjest vanlig forskjell
Skrevet

Har tatt en liten titt på den lista og det er flest menn som har gått fem på. Sier vel litt om kjønnene.

Det er stor overvekt av menn i de fleste lister over aksjeeiere / kjøpere, også trygge eller vellykkede aksjekjøp.

Men her var den kanskje ekstra stor..

Gjest pohlman
Skrevet

Vi vil også komme til å se drap i kjølvannet av T5PC.

Gjest hmm - er visst litt for nyskjerrig
Skrevet

Måtte jo gjøre noen søk, og fikk ett par treff, ja, ikke uventet. Nå dreide det seg heldigvis ikke om mer penger enn de involverte nok har råd til å tape.

Har selv litt penger stående i et nettverksselskap, med en temmelig mye bedre produktprotefølje enn T5PC, men selvsagt er det en risiko - taper jeg disse pengene er det absolutt til å leve med, Foreløbig har jeg ikke funnet selskapet på lister over de det advares sterkest mot da. Jeg har ikke vervet andre så slipper eventuell dårlig sanvittighet for dette.

Jeg må si at jeg synes det er unødig mye uthengig av folks dumskap i dette - for det første synes jeg ikke nettverkssalg er sånn en dårlig idee så lenge det organiseres på en seriøs måte med gode produkter. Taper man penger på seriøse aksjer, er det ingen som finner på å si noe sånt - og det skjer jo hele tiden, har selv tapt 30.000 fordi jeg ikke solgte aksjene som jeg fikk som opsjon fra en tidligere arbeidsgiver i tide.

Og hva med de 12.000,- som gjennomsnittsnordmannen bruker i tipping og andre pengespill pr år? Hva er så mye bedre med det? Da jeg satte penger i "mitt" selskap, så jeg det som min form for tipping, litt spenning og moro som jeg kunne tillatte med siden jeg neppe har brukt mer enn 1000,- kr på pengespill tilsammen i hele mitt voksne liv. Tror det er mange som meg - så alle de flere hundre tusen nordmenn med penger i slike spill er neppe naive idioter. Men det er selvsagt tragisk med de som har tapt det de eide og mer til på dette - sier en del om ledelsen i T5PC at de i det hele tatt tillot dette - selgerne i "mitt" selskap fortalte at de flere ganger advarte mennesker mot å investere hvis de skjønte at de brukte penger som de ikke ville tåle å tape + at det var lagt inn sperrer i systemet som hindret enkeltpersoner å investere mer enn ett gitt beløp (uten å benytte seg av "bakveier").

hare1365380455
Skrevet

Jeg visste ikke at SÅ mange hadde gått på...

Gjest nyskjerrige meg
Skrevet

Noen som vet hva de betalte per aksje?

Skrevet

Noen som vet hva de betalte per aksje?

Mulig jeg er helt på bærtur, men var det ikke mellom 1 og 3 kroner???

Skrevet

Det er stor overvekt av menn i de fleste lister over aksjeeiere / kjøpere, også trygge eller vellykkede aksjekjøp.

Men her var den kanskje ekstra stor..

...eller har mer penger...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...