Gå til innhold

Glansvask

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så lyst å farge håret, men er litt pyse. (har mørkblondt/lysebrundt). Såg en reklame for glasvask i et blad og fikk litt lyst å prøve. Stod at det skulle være borte etter 8-10 vasker.

Så kom jeg på at for endel år siden så kjøpte jeg en billig hårfargeting som skulle være ute etter 4 vasker, men den holdt seg helt til det vokste ut igjen.

Hvilken erfaringer har dere av glasvask?

Fortsetter under...

Skrevet

Glansvask sitter dønn fast i mitt hår og må vokse ut igjen.

Skrevet

Jeg har bare gode erfaringer med både glansvask og farge, men det er selvsagt viktig å være sikker på hvilken man velger.

Gå i et skikkelig parfymeri og få hjelp til å finne den som passer deg best, når du er usikker.

Skrevet

Tok mørkbrun glansvask som skulle holde i 8 uker på mitt blonde hår. Etter to år hadde jeg endelig tilnærmet lik min egentlige hårfarge igjen...

Skrevet

Min erfaring er at dersom man avviker veldig fra den opprinnelige hårfargen, så sitter glansvasken også lengre i.

Jeg har selv lyse/mellomblondt hår og har hatt gode erfaringer med glansvasker som bare har vært _litt_ mørkere. Rødere og betydelig mørkere farger har sittet i et par måneder og har tildels vært veldig intense i begynnelsen...

Skrevet

Tok glasvask da jeg var 13, gjorde det hos frisør. Mitt mørkeblonde hår fikk en nydelig (synes jeg selv) mahognyfarge, som gikk ut gradvis etter noen uker?

Annonse

Skrevet

Har du tørt hår (ller behandlet hår), sitter ofte fargen mye lenger enn oppgitt.

Poenget er å ta en farge som er ganske opptil din egen, velg en nyanse (eller to) lysere enn du selv tror.

Da får du fin glans, som ikke må vokse ut igjen.

Skrevet

Har aldri prøvd glansvask.

Men derimot har jeg farget håret hjemme mange ganger. Mini-coloration har jeg prøvd etpar ganger. Det går helt fint.

Hvis du har mye hår, langt eller spesielt tykt, er det godt mulig at du trenger dobbel dose. Jeg brukte bare en pakning en gang jeg trengte to, og det ble helt mislykket. Enden på visa var at jeg kjøpte og farget og kjøpte og farget og ble dønn blakk - men kjempefin til slutt, eller sofistikert som junior sa! :)

Vi har forskjellig hår, og derfor må du på en måte prøve deg fram dersom du skal holde på selv. Det er viktig at du ikke har i fargen for kort tid, det er viktig at du ikke har i fargen for lenge. Jeg må ha i noe tid lenger enn det står på pakningene.

Men altså... glansvask høres temmelig harmløst ut. Er ikke det bare glans uten farge?

Skrevet

Takk for svar :)

Tror jeg styrer unna glasvask nå ja! Nettopp spart langt hår og er livredd for at viss jeg farger det og blir missfornøyd så må jeg ha stygt hår i 3 år igjen..

Tror heller det blir noen diskre striper hos frisør :) Tryggest det

Skrevet

Takk for svar :)

Tror jeg styrer unna glasvask nå ja! Nettopp spart langt hår og er livredd for at viss jeg farger det og blir missfornøyd så må jeg ha stygt hår i 3 år igjen..

Tror heller det blir noen diskre striper hos frisør :) Tryggest det

Kjære vene, hvis du blir misfornøyd går det an å farge _mange_ ganger i løpet av tre år...

Skrevet

Kjære vene, hvis du blir misfornøyd går det an å farge _mange_ ganger i løpet av tre år...

Joda.. men jeg kan ikke få tilbake den orginale fargen. Det jeg mente :)

Skrevet

Joda.. men jeg kan ikke få tilbake den orginale fargen. Det jeg mente :)

Klart du gjør. Håret vokser jo ut.

Det er også fullt mulig å farge seg 'tilbake' til en farge helt opptil egen hårfarge.

På en måte skjønner jeg at du er litt engstelig, det er mye stygge fargeresultater ute og går, spesielt blonde varianter. På den annen side, du går glipp av mye moro med å freshe seg opp!

Lykke til uansett :)

Skrevet

Har aldri prøvd glansvask.

Men derimot har jeg farget håret hjemme mange ganger. Mini-coloration har jeg prøvd etpar ganger. Det går helt fint.

Hvis du har mye hår, langt eller spesielt tykt, er det godt mulig at du trenger dobbel dose. Jeg brukte bare en pakning en gang jeg trengte to, og det ble helt mislykket. Enden på visa var at jeg kjøpte og farget og kjøpte og farget og ble dønn blakk - men kjempefin til slutt, eller sofistikert som junior sa! :)

Vi har forskjellig hår, og derfor må du på en måte prøve deg fram dersom du skal holde på selv. Det er viktig at du ikke har i fargen for kort tid, det er viktig at du ikke har i fargen for lenge. Jeg må ha i noe tid lenger enn det står på pakningene.

Men altså... glansvask høres temmelig harmløst ut. Er ikke det bare glans uten farge?

Mini-color er det samme som glansvask.

Annonse

Skrevet

Mini-color er det samme som glansvask.

Er det? Åja.

Ok, da har jeg altså tatt glansvask etpar ganger og da farget jeg håret, det er sikkert.

Skrevet

Er det? Åja.

Ok, da har jeg altså tatt glansvask etpar ganger og da farget jeg håret, det er sikkert.

Jepp, mini-color er farge som går gradvis ut og som er bra og sunt for håret uten å skade det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...