Gå til innhold

Når man er syk og jobber i et team på bare to personer

Anbefalte innlegg

Gjest syk og sliten

Nå sliter jeg..... Jeg har høy feber, stikking i lungene og føler meg aldeles elendig. Jeg tror kanskje det kan være begynnende lungebetennelse jeg har, for jeg kan enda puste sånn noenlunde selv om det gjør vondt. Det går rundt i hodet når jeg prøver å reise meg opp, og selv etter to paralgin forte føler jeg meg rett og slett sjuk. Det eneste riktige nå er å legge seg under dyna og ta det med ro et par dager, men det har jeg ikke samvittighet til å gjøre akkurat nå!

De siste ukene har jeg jobbet i team, og flere har droppet ut så nå er vi bare to igjen.

Hjelpes for en situasjon å være i! Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå jeg! Jeg sitter og lurer på om jeg skal ta så mye medisiner at jeg greier å karre meg på jobb i morgen så hun kan se med egne øyne hvor elendig jeg er, eller om jeg bare må bli hjemme og fortrenge jobben så godt det går og heller ta smellen når jeg er frisk igjen. Kjære, snille dere, er det noen som khar et råd til meg???

Fortsetter under...

Gjest samvittighetsfull jente

F..n ta den samvittigheten! Jeg vet veldig godt hva du snakker om.. Har nå gått sykemeldt i en mnd fordi jeg er utslitt. Jobber som selger, og følte plutselig at jeg bare stanget hode i veggen-det var inge lett beslutning å ta, men en dag bestemte jeg meg bare for at nå må du tenke på deg selv og gå til legen. Det gjorde jeg, og her sitter jeg. Følte at jeg ikke kunne være borte fra jobben, fordi "gruppa" vår sleit. vi sakl levere x-antall salg pr uke, og det klarte vi ikke. Men det gjorde det faktisk ikke noe bedre for gruppa at jeg satt og "surmulte" og ikke bidro med noen ting. Nå er jo dette litt anderledes enn din jobb, men jeg tror kanskje du burde tenke på deg selv!? Er man ordentlig syk så kan man faktisk ikke noenting for det.. Og kjeften kan vel ikke bli så ille? Nå er det jo litt tid siden du skrev innlegget, og for alt jeg vet har du kanskje bestemt deg for a eller b allerede. Uansett så må jeg få ønske deg god bedring, lykke til med valget du tar og god natt!

Luna21365380663

Jeg er kanskje ung og dum og uvitende.. men for å slipe ned hele problemet til et enkelt spørsmål: hva er viktigst for deg? Deg selv, eller damen på jobb/prosjektet? Ikke ha dårlig samvittighet for at du tok deg av sønnen din. Vær stolt av det. (Hvis han ikke hadde kunnet være i barnehagen, så måtte du kanskje være hjemme og passet han i stedet? OG noen timer hos øyenlege er vel bedre enn en dag eller to hjemme?)

Tren deg opp til å ikke ha dårlig samvittighet for valg du må ta. Bestem deg for at slik må det bli, og det er ikke ditt problem om det går litt utover andre. Bestem deg for å stå for valgene du tar; si til deg selv at det valget du tok i det øyeblikket, kunne ikke vært tatt bedre, eller på en annen måte. Det har måttet bli sånn som det har blitt.

La alt gå..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...