Gå til innhold

Kroniske sykdommer og sex

Anbefalte innlegg

Gjest Utslitt fibrosyk

Jeg har fibromyalgi. Tretthet og energimangel er en stor del av den sykdommen. Det samme med feks ME og MS og sikkert de fleste kroniske sykdommer.

Noe det ALDRI har blitt snakket om på de kurs/konferanser/likemannsmøter jeg har vært på er sex! Rart!? Det er jo en stor del av livet. Men de fleste orker kanskje ikke innrømme at det svikter på det punktet face-to-face med andre, selv om det er likesinnede? Her kan vi jo være helt anonyme:

Sex er jo som kjent et overskuddsfenomen! Og vi har IKKE overskudd! Så dermed skulle jo det tilsi at sex er et problem for mange kroniske syke? Det ER det for meg. Orker nesten ikke tanken!

Hva med deg? Å høre at andre sliter med sexlivet også kan jo gjøre at jeg føler meg litt bedre...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/166631-kroniske-sykdommer-og-sex/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jada, kjenner meg igjen.

Jeg har hatt sex ca en gang i året de siste 2 årene.

Stakkars mann som holder ut med meg. Han må elske meg utrolig høyt som godtar og forstår.

Det er veldig viktig å prate sammen om dette her. Mannen din kan jo ikke forstå hvis ikke du forteller.

Så mitt råd må være å være åpne mot hverandre.

Det er skrevet masse om det så det burde dere lære om på kurs. Jeg har i vært fall lært hele regla når det gjelder sex og mine greier. På sykehuset der jeg pleier å være innlagt innimellom er det en egen sykepleier som er utdannet for dette og han reiser rundt i landet og holder kurs.

Gjest også fibromyalgi

Så godt å se at du skriver at sex er et overskuddsfenomen. Min eksmann kom stadig trekkende med diverse blader og artikler hvor det står at sex gir overskudd.... når man har lyst til å hyle bare noen klapper deg på skulderen er det ikke akkurat fristende å ha sex.

Gjest Utslitt fibrosyk

Det er skrevet masse om det så det burde dere lære om på kurs. Jeg har i vært fall lært hele regla når det gjelder sex og mine greier. På sykehuset der jeg pleier å være innlagt innimellom er det en egen sykepleier som er utdannet for dette og han reiser rundt i landet og holder kurs.

Er det skrevet bøker? Har du titler da eller? Eller kanskje det finnes artikler på nettet? Akkurat det har jeg ikke fått opp, har lest mye om fibromyalgi på nettet, men har ikke kommet opp noe spesifikt om sex og problemer med det ved sykdommen.

Så heldig du har vært da! Og en som drar rundt og har foredrag og sex og kroniske sykdommer? Høres bra ut, men har ikke vært borti det nei! Og ingen andre med samme sykdommen gir noe ordentlige svar på hvordan de takler det. Å plundre med sex er nok litt tabu å snakke om.

Er det skrevet bøker? Har du titler da eller? Eller kanskje det finnes artikler på nettet? Akkurat det har jeg ikke fått opp, har lest mye om fibromyalgi på nettet, men har ikke kommet opp noe spesifikt om sex og problemer med det ved sykdommen.

Så heldig du har vært da! Og en som drar rundt og har foredrag og sex og kroniske sykdommer? Høres bra ut, men har ikke vært borti det nei! Og ingen andre med samme sykdommen gir noe ordentlige svar på hvordan de takler det. Å plundre med sex er nok litt tabu å snakke om.

Kunne dette vært noe

http://www.frambu.no/modules/module_111/news_item_view.asp?iCategoryId=1&iNewsId=86

Annonse

• 3 uker senere...
Gjest Utslitt fibrosyk

Så godt å se at du skriver at sex er et overskuddsfenomen. Min eksmann kom stadig trekkende med diverse blader og artikler hvor det står at sex gir overskudd.... når man har lyst til å hyle bare noen klapper deg på skulderen er det ikke akkurat fristende å ha sex.

Mannen din har rett når det gjelder FRISKE personer, da gir sex overskudd. Så sant du har sex frivillig da, og ikke MÅ fordi mannen din må!

Du får høre med mannen din en dag han ha hang-over (hvis han drikker av og til) eller er influensasyk, om han vil ha sex. Det overskuddet han har da samsvarer nok med det vi har til daglig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...