Gå til innhold

Kløe

Henriksen1365380786

Anbefalte innlegg

Henriksen1365380786

Hei, jeg er en gutt som har hatt kløe på pungen og innsiden av lårene de siste to ukene. Det klør mest om kvelden når jeg legger meg, og det finnes liksom ikke en dag uten at jeg har klødd meg ihjel før jeg sovner. Tenkte kanskje at dette var noe som gikk over av seg selv, men det har altså ikke skjedd, og i går så merke jeg at jeg hadde blitt litt tørr på pungen. Det er ikke sårt å gå, og jeg er heller ikke noe spesielt rød før jeg har klødd. Kan dette være en soppinfeksjon? Finnes det i tilfelle en salve jeg kan kjøpe på apoteket? Bør jeg spørre legen min først? Jeg har hørt at man kan få soppinfeksjon selv om man ikke har hatt samleie på en stund. Sist gang var i sommer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/166696-kl%C3%B8e/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Per Helsing, hudspesialist

Hei,

ja, det kan godt være lyskesopp. Dette har vanligvis ingen ting med seksuelt samvær å gjøre.

Du kan kjøpe flere soppreparater reseptfritt på apoteket, men kremen Lamisil er den som virker raskest. Smør godt 2 ganger daglig i en uke i huden som er affisert, gjerne litt utenfor også.

Hvis du ikke blir bra etter en slik kur, bør du snakke med legen din. Det finnes andre hudlidelser som psoriasis og spesielle former for eksem som rammer de samme områdene, men sannsynligheten er nok størst for sopp.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/166696-kl%C3%B8e/#findComment-1089662
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...