Gå til innhold

Varighet av P-sprøyten

Anbefalte innlegg

Gjest P-sprøytebruker

Jeg har tidligere brukt P-sprøyten ca 1,5 år, hadde ingen blødninger i den tiden og fikk ikke mensen tilbake før etter 10 måneder etter siste sprøyte.

Hadde så et opphold for så å begynne i igjen. Har nå tatt to sprøyter (6 mnd) og pga av vektøkning ønsker jeg igjen å slutte.

I denne perioden har jeg hatt små blødninger innimellom. Nå er det nøyaktig 3 mnd siden siste sprøyte og lurer vel egentlig på hvor lenge jeg kan regne med å være sikret mot graviditet.

Kan virkningen allerede ha gått ut, siden jeg har hatt små blødninger, eller er det utelukket at virkningen går ut før tiden?

Har planer om å forsøke p-piller, men når skal jeg evt. starte med disse?

Kan jeg forvente å være sikker inntil neste blødning?

Mange takk for evt. svar !

Fant ikke et passende forum, så jeg poster på flere.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/166745-varighet-av-p-spr%C3%B8yten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest M.Angelica

Jeg går på p-sprøyte og min lege sa at virkningen er i 3mnd, men det kan ta opp til et halvt år før man får mensen igjen og bli gravid.

Jeg har ofe småblødninger og har gått på spøryte i over 1år nå.

Tror du bare må spørre fastlegen din jeg :)

Har bare et spm til deg:

Gikk du opp i vekt sist du gikk på p-sprøyta?

Gjest P-sprøytebruker

Jeg går på p-sprøyte og min lege sa at virkningen er i 3mnd, men det kan ta opp til et halvt år før man får mensen igjen og bli gravid.

Jeg har ofe småblødninger og har gått på spøryte i over 1år nå.

Tror du bare må spørre fastlegen din jeg :)

Har bare et spm til deg:

Gikk du opp i vekt sist du gikk på p-sprøyta?

Jeg har gått opp i vekt også første gang, etter at jeg fikk mensen tilbake gikk jeg ned igjen til normalt nivå (etter ca. 10 mnd), hadde så et opphold på ca. 1 år hvor vekten var stabil.

Nå har jeg gått på sprøyte i ca. 6 mnd og gått opp 8 kg, nytter ikke å slanke/trene det vekk.

Ønsker derfor å slutte igjen, da jeg mistrives med denne vektøkningen.

Gjest M.Angelica

Jeg har gått opp i vekt også første gang, etter at jeg fikk mensen tilbake gikk jeg ned igjen til normalt nivå (etter ca. 10 mnd), hadde så et opphold på ca. 1 år hvor vekten var stabil.

Nå har jeg gått på sprøyte i ca. 6 mnd og gått opp 8 kg, nytter ikke å slanke/trene det vekk.

Ønsker derfor å slutte igjen, da jeg mistrives med denne vektøkningen.

Ok..

Beklager at jeg spørs å masse...men gikk du ned uten å gjøre noe for det?

Jeg skal slutte med p-sprøyta nå. Mister sex-lysten av den. Tok min siste i oktober. Vet ikke helt hvilken prevasjon jeg skal begynne med. Tror ikke p-pillen er noe for meg. Jeg er alt for distre til å huske ta en tablett om dagen :)

Gjest P-sprøytebruker

Ok..

Beklager at jeg spørs å masse...men gikk du ned uten å gjøre noe for det?

Jeg skal slutte med p-sprøyta nå. Mister sex-lysten av den. Tok min siste i oktober. Vet ikke helt hvilken prevasjon jeg skal begynne med. Tror ikke p-pillen er noe for meg. Jeg er alt for distre til å huske ta en tablett om dagen :)

Ja, jeg gikk ned helt naturlig uten å gjøre noe spesielt.

Hadde da forut prøvd å slanke meg, samt trene masse, det har jeg også gjort nå, men til ingen nytte desverre.

Dumt egentlig, har ikke hatt andre bivirkninger og synes det var helt toppers å slippe å tenke på å ta piller samt slippe mensen.

Men nå begynner jeg faktisk å bli overvektig og trives ikke med kroppen min lenger.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...