Gå til innhold

Blir ikke gravid

Anbefalte innlegg

Gjest gutt 25_

Jeg og dama har prøvd å bli gravid i ca 2 år nå. Dvs at det er 2 år siden hun sluttet med p-pillen. Hun er 24 år, jeg er 25. Da hun var 18 ble hun gravid men tok abort. Vi har begge to mest sannsynlig gått med klamydia i et år før det ble oppdaget i april i fjor. Da fikk vi 2 stk tabletter Azitromax hver som vi skulle ta. Det var ikke nødvendig å komme tilbake for å sjekke om vi var kvitt det ble vi fortalt. Jeg har hele tiden etterpå innbilt meg at jeg fortsatt har det, men har ingen symotomer.

Men spørsmålet er egentlig hva vi bør spørre/kreve hos legen nå. Vi har bestilt time samtidig nå snart. Er det noen spesielle tester vi bør spørre etter osv? Har funnet ut at klamydia kan gjøre en steril. Stemmer dette? Er det ingen måte å "Fikse" det på hvis vi har vært så uheldig? Finnes det en test som jeg kan kjøpe og utføre hjemme for å sjekke sædkvaliteten min hjemme?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16679-blir-ikke-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pål Sand, almenlege

Kjære gutt25.

Dere har nå forsøkt så lenge at dere bør henvises videre for utredning.Man kan dessverre bli steril av Chlamydia.Det finneds en rekke måter å gå vidfere på for å forsøke å bli gravide.En egentesting av sæden foreligger ikke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16679-blir-ikke-gravid/#findComment-77170
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...