Gå til innhold

symbolsk gave/ god sak

Gjest *ting-nothing-ting-anything*

Anbefalte innlegg

Gjest *ting-nothing-ting-anything*
Skrevet

Jeg 'må' gi gaver til noen voksne ektepar som har ALT ALT for mye. De trenger ingenting. Jeg kjenner dem ikke godt nok til å vite om en liten kjøkkendings el.l. som ville glede dem.

Jeg har lyst å gi dem en alternativ julegave, er det noen som har peiling? Sjekket Røde Kors, der kan man kjøpe et kort for 175,- som gir støtte til de som driver suppestasjon/møtested for barn som har det vondt i nordvest-russland.

Noen som vet om flere lignende tiltak? Helst som kan legges i en konvolutt og 'pakkes inn' til under juletret?

Skrevet

Du kan også kjøpe noe liknende fra SOS Barnelandsbyer. Fin ide, syns jeg.

Skrevet

Har ikke SOS Barenbyer og slike steder også sånne "gavekort"?

skorpionfisken
Skrevet

Hvorfor må du det?

Er det søsken eller foreldre så finner du nok noe. Mat eller drikke eller lignende som de kan bruke opp.

Er det venner eller tanter/onkler kan du vel bare avtale med dem at dere kutter ut julegaver i år.

Det er faktisk ganske lett, og de blir bare glade for å få kutte ut noen julegaver selv.

Skrevet

For noen år siden fikk man kjøpt en spiker med kort på, til en hundrings eller to. Det var en "suppespiker", og inntektene gikk til suppekjøkken et eller annet sted. Mulig at det var Røde Kors... Aner ikke om de har det i år og.

Skrevet

For noen år siden fikk man kjøpt en spiker med kort på, til en hundrings eller to. Det var en "suppespiker", og inntektene gikk til suppekjøkken et eller annet sted. Mulig at det var Røde Kors... Aner ikke om de har det i år og.

Var ikke det frelsesarmeens kampanjegreie da... det ble tom utgitt en kokebok av det..?

Gjest lurifaxxx
Skrevet

Jeg skjønte ikke helt den tankegangen.

Hvis en betaler redd barna osv for et kort, da er det jo DU som kjøper, og gir pengene til redd barna, hvordan kan det være en "gave" til andre folk?

Hjelp meg her

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Var ikke det frelsesarmeens kampanjegreie da... det ble tom utgitt en kokebok av det..?

"koke suppe på en spiker"?

Suppe-boken til freslesarméen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...