Gå til innhold

Hvorfor sier mange konstaNtert

Anbefalte innlegg

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

6

• ShitDiddelyDo

6

• flisa

4

• AAA

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Vet ikke, men jeg kan legge til gelaNtin og dalmaNtinere.

*rekke opp hånden*

Gjest Calóni
Skrevet

Dæven...der lærte jeg noe nytt :o Jeg sverger på tro og ære at jeg aldri skal si konstaNtert igjen! Men jeg er heldigvis ikke skyldig i noen av de andre feiluttalelsene som de andre kommer med her, da. Også heter det KINO, ikke SJINO! *knurre*

Skrevet

Det kan du spørre om. Vi har jo mange sånne rare "talefeil" (som andre nedover her også påpeker).

TaksTameter, for eksempel.

Og så heter det altså et potensial (og ikke et potensiale).

En litt annen ting er fornorskningen av franske ord - men det er kanskje noe vi bare må godta blir slik:

Jeg spiste entrekå med berne og påmmfri. (alle disse tre ordene mangler jo en bokstav eller to bakerst ...)

Skrevet

Sikkert av samme grunn som mange på denne kanten av landet (Rogaland) sier tapeNsere istedet for tapetsere. ;-)

Skrevet

Sikkert av samme grunn som mange på denne kanten av landet (Rogaland) sier tapeNsere istedet for tapetsere. ;-)

Nei!!!!!!!!

Jeg sier jo det også, jo. Hvor mange talefeil har jeg egentlig?

*himle med øynene*

Skrevet

Vet ikke, men jeg kan legge til gelaNtin og dalmaNtinere.

Hva?? Heter det ikke dalmantinere?? Du tøyser??!! :-D

Skrevet

For dei blandar det i hop med "konstant".

Vi mennesker er sosekoppar i språket. Så godt som alle av oss er skuldige i eitt eller anna.

Mitt forsonande trekk - håpar eg - er at eg unngår å "stille spørsmålstegn"...

Gjest ellipelli
Skrevet

Vi mennesker er sosekoppar i språket. Så godt som alle av oss er skuldige i eitt eller anna.

hva er galt med "stille spørsmålstegn"?

Skrevet

hva er galt med "stille spørsmålstegn"?

Man stiller spørsmål eller setter spørsmålstegn ved noe

Skrevet

Det kan du spørre om. Vi har jo mange sånne rare "talefeil" (som andre nedover her også påpeker).

TaksTameter, for eksempel.

Og så heter det altså et potensial (og ikke et potensiale).

En litt annen ting er fornorskningen av franske ord - men det er kanskje noe vi bare må godta blir slik:

Jeg spiste entrekå med berne og påmmfri. (alle disse tre ordene mangler jo en bokstav eller to bakerst ...)

Hvis det ikke heter takstameter, hva heter det da?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Eventuelt er det bare et ord mange rett og slett har dratt med seg feil helt fra starten av.

Jeg hadde samme greia med ordet "selskap" tidligere. Trodde selskap (som i en bedrift) skulle skrives "selskap", mens selskap (som i fest) skulle skrives "selVskap".

Jeg var så sikker i min sak at en mindre real person enn hun som fikk meg til å slå opp i ordboka og sjekke, kunne lurt meg til et veddemål av dimensjoner. Så sikker var jeg at jeg enkelt kunne veddet bort et bein.

Skrevet

Hvis det ikke heter takstameter, hva heter det da?

Heter det ikke taksameter? Eller er jeg helt på jordet nå?

Skrevet

Eventuelt er det bare et ord mange rett og slett har dratt med seg feil helt fra starten av.

Jeg hadde samme greia med ordet "selskap" tidligere. Trodde selskap (som i en bedrift) skulle skrives "selskap", mens selskap (som i fest) skulle skrives "selVskap".

Jeg var så sikker i min sak at en mindre real person enn hun som fikk meg til å slå opp i ordboka og sjekke, kunne lurt meg til et veddemål av dimensjoner. Så sikker var jeg at jeg enkelt kunne veddet bort et bein.

Heter det virkelig selvskap, jeg har lært noe nytt.

Skrevet

Heter det virkelig selvskap, jeg har lært noe nytt.

Nei, han tok jo feil!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...