eve9581 Skrevet 4. desember 2004 Skrevet 4. desember 2004 Jeg er kvinne på 53 år. Min mann kan nå fortelle meg at jeg av og til har en vond lukt fra pusten, og dette har vedvart ca et halvt år. Denne plagen er ikke konstant men kan vare noen timer hver gang, og det kan gå en dag eller to i mellom hver gang. Vi kan ikke finne ut at dette skriver seg i fra munnhulen. Jeg har nettopp skiftet alle fyllinger i tennene i fra amalgan til plast, og er påpasselig med munnhygienen. Vi tror heller det skriver seg i fra magen, da jeg har lett for å bli urolig, og får da det jeg kaller for sår mave. Har du noen råd som jeg kan prøv for å bli kvitt dette. 0 Siter
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 14. desember 2004 Skrevet 14. desember 2004 I og med at plagene kun kommer innimellom er det lite sannsynlig at det skyldes tannhygiene eller pusspropper i mandler eller bakre deler av tungen. Noen kan få dårlig ånde av lavt blodsukker. Noen kan få dårlig ånde ved inntak av meieri-produkter. Treg fordøyelse kan hos noen gi luftplager i magen og samtidig dårlig ånde. Prøv å spis regelmessige og hyppige måltider, unngå tregt fordøyelig mat. Gå evt. over fra "søte" melketyper til syrnede produkter, f.eks Biola-produkter. Dersom du har et "syreproblem" i magen kan dette behandles med H2-blokkere ( spør på apoteket) eller med kraftigere medisiner som er reseptbelagte. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.