Gjest Svimmel Skrevet 24. januar 2001 Del Skrevet 24. januar 2001 Hei..Sende dette innlegget til nevrologiske forumet men de trodde ikke sykdommen var nevrologisk. Prøver å sende den hit i stedet:=) .Saken er den at jeg i 2 år har hatt veldig vondt i høyre siden av kroppen. Nesten hodepinelignende smerter. Det kommer i perioder og gjør veldig vondt. For ca 2 år hadde jeg dessuten et vekttap men det synes å ha stabilsert seg nå .Det er bare i ansiktet jeg syns jeg stadig blir smalere. (Vekttapet var tilsynelatende helt uten grunn) For et halvt år siden begynte jeg også å få andre plager. Jeg ble svimmel, veldig slapp. fikk vondt i øynene, ble deppa og redd pga sykdommen, fikk konsentrasjonsproblemer.Noen ganger har jeg blødd ut av det høyre neseboret. Dessuten har jeg en del kuler og klumper i ytterste lag av huden på halsen og i kjeven men dette skal være fettkuler. Jeg har fortsatt vondt i sida. jeg var hos legen og tok blodprøver for twar, jernlager og stoffskifte men fant ingenting feil .Legen henviste meg videre til en nevrolog, men det var en skuffende opplevelse. legen var veldig arrogant og jeg fikk aldri forklart ting ordentlig for han. Jeg spurte om jeg kunne ha med venninna mi inn men det fikk jeg ikke lov til. Det eneste han gjorde var å sjekke refleksene mine og de var i orden. På grunnlag av den enkle undersøkelsen sa han at sykdommen min var psykisk. DEtte syns jeg blir en litt for enkel forklaring for jeg vet at sykdommen ikke bare kan ha psykiske årsaker. Hva tror du det kan være? Hva mener du jeg bør gjøre videre? Jeg er ei jente på 18 år og jeg går siste året på videregående og sykdommen begynner å bli veldig plagsom for meg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/16687-svimmhelhetslapphet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pål Sand, almenlege Skrevet 25. januar 2001 Del Skrevet 25. januar 2001 Kjære Svimmel. Sykdomsbildet ditt er svært komplekst.Det høres imidlertid ut som om du er blitt grundig utredet.Det mest aktuelle synes å være en systemsykdom el.en neurologisk sykdom. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/16687-svimmhelhetslapphet/#findComment-77182 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aina E Skrevet 25. januar 2001 Del Skrevet 25. januar 2001 Kjære Svimmel. Sykdomsbildet ditt er svært komplekst.Det høres imidlertid ut som om du er blitt grundig utredet.Det mest aktuelle synes å være en systemsykdom el.en neurologisk sykdom. Jeg mener nå det virker som hun IKKE har blitt grundig utredet... Jeg ville heller ikke synes det er nok å sjekke refleksene hos en nevrolog. Dessuten har en krav på å ta med en pårørende inn til legen, dersom man er nervøs o.l. Tre blodprøver er jo heller ikke nok for å kunne utelukke en nevrologisk sykdom... Her er det jo fysiske tegn på at ting ikke fungerer som det skal, så uansett om alt er i orden, burde hun ha fått forklaring på de ulike symptomene, slik at det evt. ikke hadde vært noe å engste seg for. Ikke meninga å "leke lege", men jeg synes det var et litt for dårlig svar... Hvis det er en systemsykdom e.l. som du nevner, kunne du også ha nevnt noe om hvordan man får bekreftet/avkreftet dette og hvem man skal ta kontakt med. Ellers skjønner jeg at det ikke er lett å ta alle sp.mål like grundig. Dere driver ellers en meget bra tjeneste, men jeg føler av og til for å kommentere dere leger også. Mvh. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/16687-svimmhelhetslapphet/#findComment-77193 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (Anonymous) Skrevet 26. januar 2001 Del Skrevet 26. januar 2001 Jeg mener nå det virker som hun IKKE har blitt grundig utredet... Jeg ville heller ikke synes det er nok å sjekke refleksene hos en nevrolog. Dessuten har en krav på å ta med en pårørende inn til legen, dersom man er nervøs o.l. Tre blodprøver er jo heller ikke nok for å kunne utelukke en nevrologisk sykdom... Her er det jo fysiske tegn på at ting ikke fungerer som det skal, så uansett om alt er i orden, burde hun ha fått forklaring på de ulike symptomene, slik at det evt. ikke hadde vært noe å engste seg for. Ikke meninga å "leke lege", men jeg synes det var et litt for dårlig svar... Hvis det er en systemsykdom e.l. som du nevner, kunne du også ha nevnt noe om hvordan man får bekreftet/avkreftet dette og hvem man skal ta kontakt med. Ellers skjønner jeg at det ikke er lett å ta alle sp.mål like grundig. Dere driver ellers en meget bra tjeneste, men jeg føler av og til for å kommentere dere leger også. Mvh. Du har så innderlig rett Aina!! Pasienters rett til- og legenes plikt til å utføre en grundig undersøkelse blir av enklete leger altfor ofte neglsjert. Denne pasienten kan jo ha sykdommer som krever mer omfattende undersøkelser, f.eks. kronisk ME (SØK INTERNETT).Det er ikke legen som bestemmer om pasienten skal ha følge med inn til legen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/16687-svimmhelhetslapphet/#findComment-77592 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.