Gå til innhold

NHD: Angst eller virkelighet?

Anbefalte innlegg

I fjor vinter ble jeg akutt lagt inn på sykehus med hjertebank, pustevansker med mere. Jeg trodde jeg skulle dø. DEt viste seg i ettertid at jeg fikk et angstanfall.

Siden denne episoden har jeg slitt med flere store angstanfall. Det som er så rart er at symptomene forandrer seg hele tiden, fra lignende hjerteinfarkt til hjernehinnebetennelse. Det virker som om hodet mitt prøver ut alle mulige måter på å lure meg ned til legevakta..

Akkurat nå er jeg kommet hjem fra nok en tur til legevakta for å sjekke at alt er okei. Jeg lider av hypokondri så angsten gjør jo ikke den lidelsen noe bedre heller.. I tillegg lider jeg av sosial angst, men tør ikke å være alene i frykt for å dø, litt av en selvmotsigelse??

Jeg er også diagnostisert med adhd, men leste et innlegg her om at hvis man får ritalin og man ikke har adhd kan det gjøre mer skade, hvilke skader da? har 3 like diagnoser med adhd fra 3 forskjellige sykehus, men har aldri følt meg trygg på at jeg har det siden jeg mine foreldre sier at jeg ikke var så urolig når jeg va liten.(jeg er nå 28).

Jeg skal begynne på ritalin nå rett før jul, men vet ikke om jeg tør. skal ha ungene mine i jula..

Hvordan er det forresten med ritalin og cipramil og remeron? funker disse sammen? jeg bruker cipramil og remeron mot angsten, men har fått høre at jeg skal kanskje over på cipralex. har hørt at man kan bli plutselig full av ritalin og cipramil...?

Dette ble litt mye men håper du kan svare på disse...

PS! Hvilken medisinering ville du anbefale sammen med ritalin for ikke å få forverret angst? Synes ikke cipramil og remeron har hjulpet så mye, har brukt det i 10 måneder..

NB! Jeg har opplevd utavkroppen opplevelser av remeron, hørt min egen stemme inne i meg snakke om min død og at jeg ikke er på rett sted.(?) Haar "våknet" opp i totalt forskjellige steder enn det jeg trodde jeg var i, f.eks. jeg var på tur på skolen og så plutselig var jeg et helt annet sted i byen? Hva er dette?? Jeg blir veldig redd, holder jeg på å få en psykose?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/166870-nhd-angst-eller-virkelighet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...