Gå til innhold

Fakkeltoget i Oslo

Anbefalte innlegg

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Synes det er fint at muslimene tar slikt initiativ

"Synes det er fint at muslimene tar slikt initiativ"

Hva mener du? Jeg har heller ikke fulgt så godt med - men fikk inntrykk av at de glimet med sitt fravær.

Gjest Undrer på D
Skrevet

Enig, spesielt hvis det skulel være et anti-terror/vold-tog.

Men var det det? Eller var det et anti-rasisme-tog?

Skrevet

Enig, spesielt hvis det skulel være et anti-terror/vold-tog.

Men var det det? Eller var det et anti-rasisme-tog?

Toget skulle være muslimenes store markering som skulle fjerne all tvil om hva muslimer mener om vold og drap, spesielt etter "episoden" med van Gogh i Nederland.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article923395.ece

Så endte det hele med mageplask, og hva muslimer mener om vold og drap (og ytringsfrihet) ble i grunnen veldig godt demonstrert. Av de knappe 300 som gikk, var de fleste nordmenn.

....

Morsomt da å minnes de mange tusen muslimer som gikk i tog for noen år siden og krevde Rushdies død og fordervelse.

Så det mangler ikke på muslimsk engasjement, bare saken er "den rette".

Skrevet

For å gi deltakerne personlige gode følelser.

De føler de har uttrettet noe fint, flott, viktig og sånt.

Skrevet

"Synes det er fint at muslimene tar slikt initiativ"

Hva mener du? Jeg har heller ikke fulgt så godt med - men fikk inntrykk av at de glimet med sitt fravær.

Det var muslimer som tok initiativet til toget selvom de ikke var så mange.

Skrevet

Men de kom ikke de bebba. De ombestemte seg og resultatet var at det var nesten ingen muslimer med i toget.

Fikk ikke lov av imamene.

Skrevet

Det hjelper ikke det når de ombestemte seg og imamene nektet dem å gå.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Javel kaptein:-)

Skrevet

Synes det var litt korttenkt av han imamen som sa at nordmenn ikke ville gått i fakkeltog hvis en kristen drepte en muslim.

Da er jeg sikker på at gatene ville fylles av fakler!

Tenk bare hva som skjedde etter Benjamin Hermansen drapet, og drapet på indisk adopterte Arve.

Nordmenn gikk jo helt av skaftet i fakkeltoggåing..!

Skrevet

Men de kom ikke de bebba. De ombestemte seg og resultatet var at det var nesten ingen muslimer med i toget.

Fikk ikke lov av imamene.

Leste at det visstnok var fordi initiativtakeren hadde en annen muslimsk bakgrunn (annen trosretning i muslim enn majoriteten)

Jeje

Skrevet

Leste at det visstnok var fordi initiativtakeren hadde en annen muslimsk bakgrunn (annen trosretning i muslim enn majoriteten)

Jeje

Det er den dårligste unnskyldningen jeg har hørt. Hvis det er en sak jeg brenner for så driter vel jeg i hvem som er initiativtakere. Om de er katolikker, kristne eller ateister spiller liten rolle.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...