Gjest Søvnløs Skrevet 24. januar 2001 Del Skrevet 24. januar 2001 Jeg skrev følgende innlegg for en tid til bake og fikk til svar å ta kontakt med min faste lege: HJELP jeg vil ikke være liten!! Hei! Jeg er en gutt/mann på 24 som har et problem som virkelig plager meg. Jeg er ikke høyere en 165 og skulle så gjerne blitt litt høyere. Min mor og far vurderte når jeg var ung å sende meg til hormon behandling men tok avgjørelsen om å ikke gjøre det da bi effektene kunne bli fatale. Da jeg var i militæret fikk jeg en kne skade som gjorde at jeg måtte inn til ortoskopi og legen var litt forundret da han så at bein stillingen min ikke var slik den skulle for en gutt på 19 år. Han mente at skjelettet definitivt ikke var ferdig utviklet og at jeg kunne bli alt fra 5 til 15 cm lengre. Det samme fikk jeg også vite noen år tidligere da jeg var innblandet i en ulykke og knakk håndleddet.. Legen sa akkurat det samme.. Så mitt spørsmål er rett og slett finnes det noe som kan gjøres? Husker å ha lest i avisen at det var en lege som hadde hjulet en "kortvokst" mann på 150 til å bli 160. Jeg sliter med et særdeles dårlig selvbilde og jeg føler at mange jenter rett og slett syntes jeg blir for lav... VÆR SÅ SNILL si at det finnes en mulighet eller sett meg i kontakt med noen som kan hjelpe meg. - Despo Vel jeg fikk anledning til å dra til legen min pga. noe annet og tok derfor opp mitt problem med legen. Dette var særdeles ubehagelig da han ikke var villig til å gi noen hjelp eller gode råd om mitt problem i det heletatt, han fikk meg til å føle meg patetisk fordi jeg fortsatt var plaget med min kortvoksthet. Lev med det var rådet jeg fikk. Uansett jeg hater dette og jeg gir ikke opp. Hvis kroppen min fortsatt er mottakelig for å vokse så må det jo være et stoff i kroppen min som ikke er i produksjon eller som produseres i alt for små mengder? Hva er det som innvirker på vekst i menneske kroppen? Har seriøst vurdert doping da jeg har lest om folk som har vokst (i høyden) ved bruk av testosteron. HJELP! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/16697-kortvokst-og-hater-det/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pål Sand, almenlege Skrevet 25. januar 2001 Del Skrevet 25. januar 2001 Kjære søvnløs. Man kan foreta operasjoner for å bli lengre,men disse er svært smertefulle,tar svært lang tid og er svært ressurskrevende.Jeg vet at dette bla.gjøres på Sophies Minde Hospital i Oslo. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/16697-kortvokst-og-hater-det/#findComment-77181 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest slingshot Skrevet 18. juli 2001 Del Skrevet 18. juli 2001 Kjære søvnløs. Man kan foreta operasjoner for å bli lengre,men disse er svært smertefulle,tar svært lang tid og er svært ressurskrevende.Jeg vet at dette bla.gjøres på Sophies Minde Hospital i Oslo. Jeg opplever det samme som Søvnløs. Har vært innom flere leger i Oslo og nestet blitt kastet ut fra kontoret da jeg nevnte testosteron i en bisetning. De fikk meg til å føle problemstillingen min som patetisk og latterlig. Jeg er forøvrig like høy som Søvnløs. Føler ikke at det er noen som tar oss på alvor. Det er skikkelig deprimerende å gå ut på byen. Blir behandla som en liten dritt av enkelte, noe som for mitt vedkommende resulterte i en voldsdom etter at jeg slo ned en kar på 192 som forulempet meg på det groveste. Kan ikke skjønne hvordan dere kan bagatelisere noe slikt, når dere ser på fedme som et problem. Jeg driver med kroppsbygging, bygger mest selvtillit, muskler er bare et biprodukt. Vurderte testosteron før jeg lærte nok om det til å slå tanken fra meg. Nå går jeg for Nandrolon. Stå på søvnløs, det handler om vilje! Husk at det beste sjekketrikset er godt humør! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/16697-kortvokst-og-hater-det/#findComment-125183 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.