Gå til innhold

Moralsk forsvarlig av legen?


Gjest Lurtebarepå..

Anbefalte innlegg

Gjest Lurtebarepå..

I korte trekk: Ei jeg kjenner som har psykiske lidelser har nå flyttet inn i en leilighet som hennes behandlende lege eier.Der bor hun gratis.

Hun har store problemer,og jeg vet at denne legen/legeparet(mannen hennes er psykolog) tidligere har hjulpet/"tatt til seg" andre på denne måten. Jeg har flere ganger mistenkt at disse pasientene er noen slags "prosjekter" for dem,men det trenger jo ikke stemme. Det kan også være at de rett og slett bare er veldig storsinnede mennesker,så jeg skal ikke konkludere med noe der.

Vel;Snilt kanskje,men er det moralsk/etisk forsvarlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lurtebarepå..

Dette er helt klart i strid med de etiske regler som gjelder for leger og psykologer.

Takk for svar

Det er merkverdig (nå som jeg vet det er galt) at de gjør dette. De må jo ha kjennskap til de etiske reglene!

Det jeg synes er leit er at hun nå ikke blir stilt krav til i det hele tatt. Alle trenger det tror jeg, og dersom en får "alt i hendene" trenger en heller ikke måtte ta ansvar for seg selv. Det blir vel helt feil sett utfra behandlerens synspunkt også?

Det er egentlig underlig at ikke andre leger/psykologer i vår lille by fanger opp det som skjer, men dette gjelder to høyt profilerte og anerkjennede behandlere, så jeg regner med at det kan være grunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...