Gå til innhold

Hiv smitte

Anbefalte innlegg

Hadde delvis ubeskyttet seksuell kontakt med en mann. Han var ikke inni meg, men hodet på penisen hans var i kontakt med skjeden min. Er det noen mulighet for at hiv kan smitte da? Han fikk ikke utløsning mens penis var der, men alikevel. Ble bekymret når jeg fikk en del utslett rundt det ene øyet, noe jeg har lest at kan være et symptom, har følt meg sliten i det siste og har hatt noe tørrhoste. Var dessuten på slutten av menstruasjonen dersom det kan ha noen innvirkningMVH bekymret

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/167023-hiv-smitte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Sjansene for HIV overføring under de forhold som du beskriver er ganske minimal, selv om det er selvfølgelig umulig å gi en 100% garanti. Tror ikke at det at du var på slutten av menstruasjon spiller noen rolle. Heller ikke om han fikk utløsning eller ikke. Det er blodet, selv i mikroskopiske mengder som er bærer av viruset i første rekke. Om din partner ikke tilhører de spesielt utsatte risikågrupper, inkludert menn fra andre verdensdeler der smitten foroekommer vesentlig hyppigere enn her, vill jeg være ganske avslappet. Jeg tror ikke at symptomene fra øyene peker spesielt i retning av HIV infeksjon.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/167023-hiv-smitte/#findComment-1090048
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...