Gå til innhold

Noen som bor på Nordstrand her?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest LucySky

Ville du latt et større barn gå den strekningen alene? (fra bussen). Sommerstid? Vinterstid? Fra hvilken alder?

Ja, det ville jeg! Mitt barn gikk der for ti år siden, hver dag. Dvs så gikk hun ikke på Steienrskolen, som ikke fantes her ute da, men på Nordstrand skole, som ligger en sving høyere opp (nærmere Seterkrysset) enn Steinerskolen.

Hun kom fra trikken. Hvis ditt barn kommer fra bussen, stopper vel den ovenfor Seterkrysset, og det er jo fem minutter i tillegg, med trafikklysene. Trafikkmessig er alt mulig farlig utpå her, med mye gjennomgangstrafikk, men Seterkrysset er jo rimelig trygt.

En unge som er trygg, og tør det sjøl, og er i en alder der man "forstår trafikken" skulle klare seg bra. Seterkrysset og Nordstrandveien nedenfor er full av unger og har alltid vært det.

Ville du latt et større barn gå den strekningen alene? (fra bussen). Sommerstid? Vinterstid? Fra hvilken alder?

Det kan umulig være et problem for skolebarn. Nå bor ikke jeg der akkuart, men vet at det er ganske kort, kortere enn veien mange barn har til skolen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...