Gå til innhold

Gilde og mediestrategi

Anbefalte innlegg

Hva synes dere om denne:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=257596

Lyst på Gilde-burger?

......

Det er ufattelig hvor amatørmessig et stort konsern som Gilde kan opptre.

Hvordan i helvete går den an? Å sette hele sitt rennome på spill for noen kasser burgere?

Noen bør få sparken.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/167048-gilde-og-mediestrategi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for den infoen.

Hørte/leste du om Hoff som produserer chip etc? Der har kontroller ved Helse-et-eller-annet avdekket en betydelig tetthet av bakterier som hører hjemme i møkk.

Men hva gjør Hoff? Samme som Gilde: 'Nei, dette er det trygt å spise, vi selger potetproduktene, vi.'

Snakker om å grave sin egen grav...

Takk for den infoen.

Hørte/leste du om Hoff som produserer chip etc? Der har kontroller ved Helse-et-eller-annet avdekket en betydelig tetthet av bakterier som hører hjemme i møkk.

Men hva gjør Hoff? Samme som Gilde: 'Nei, dette er det trygt å spise, vi selger potetproduktene, vi.'

Snakker om å grave sin egen grav...

De innser ikke alvoret i saken, og hvordan budskapet blir oppfattet.

Burgerne er sikkert ikke farlige, men vi kjøper dem fan ikke likevel.

Gilde må skjønne at salg av mat dreier seg om tillit, og tilliten må de ikke kødde meg.

*Rister på hodet*

Annonse

De satser sikkert på at kebabsjappene kjøper opp alt sammen.

Jeg har en lei tendens til å pådra meg mageonde etter slike kebab-besøk. Derfor er de nå meget sjeldne.

Kan du være inne på forklaringen?

Jeg trodde lenge at det dette ubehaget skyldtes alt det billige ølet man heller i seg ved slike besøk, men må kanskje revurdere.

De innser ikke alvoret i saken, og hvordan budskapet blir oppfattet.

Burgerne er sikkert ikke farlige, men vi kjøper dem fan ikke likevel.

Gilde må skjønne at salg av mat dreier seg om tillit, og tilliten må de ikke kødde meg.

*Rister på hodet*

Enhver tosk (bortsett fra disse da) skjønner at det gode, gammeldagse rennoméet betyr alt.

Jeg orker _ikke_ kjøtt og poteter med mengder av lort i (bokstavelig talt), ikke på vilkår, ikke så om selveste Kongen med krone på gaflet innpå morgen, middag og kveld.

Dette er en slags naturens nemesis - nå kommer grådig og bortreist matindustri til å få igjen for all skiten de har bedrevet mot dyrene og oss.

Mattilsynet ruler!

Boikott Gilde og Hoff!

Enhver tosk (bortsett fra disse da) skjønner at det gode, gammeldagse rennoméet betyr alt.

Jeg orker _ikke_ kjøtt og poteter med mengder av lort i (bokstavelig talt), ikke på vilkår, ikke så om selveste Kongen med krone på gaflet innpå morgen, middag og kveld.

Dette er en slags naturens nemesis - nå kommer grådig og bortreist matindustri til å få igjen for all skiten de har bedrevet mot dyrene og oss.

Mattilsynet ruler!

Boikott Gilde og Hoff!

Ja, jeg vetta fan hvem som skal boikottes. Kanskje må vi begynne med oss selv.

Vi gnåler jo fan ikke om annet enn de høye matprisene her i landet. Folk slåss jo bokstavelig talt om billige "hamburgere" i butikkene.

Vi får det vi ber om; stadig billigere varer, men med stadig dårligere kvalitet.

......

Når de er sagt, har vel aldri utbudet av kvalitetsmatvarer vært bedre enn nå. Men det koster. Matvaremarkedet polariseres og klassedeles.

Vi får glede oss over at vi sitter på den grønne gren, og kan spise det vi vil, sunt, ferskt og innbydende.

Slintrene i karbonader etc. unngår jeg i det lengste, selv om jeg innser at mange i dette landet må ta hensyn til hva maten koster.

....

Litt dagsfersk østers, kjære?

Annonse

Den såkalte prinsippdebatten Gilde etterlyser vil koste dem dyrt.

Ved Gud...sende ut salmonella burgere (ihjelkokt aldri så mye) og benytte anledningen til å be om en prinsippdebatt?

De flestes prinsipielle utgangspunkt i en slik diskusjon er at vi foretrekker salmonellafrie burgere. Og Gilde skal argumentere fan så godt før jeg betaler for salmonellaen deres.

....

Og slik går nu dagan...

....

Det som irriterer meg mest, er ikke salmonellaen i seg selv, men den usedvanlige stupiditet som høyt plasserte ansatte i et stort og viktig konsern kan utvise i offentlighet.

Ved Gud...sende ut salmonella burgere (ihjelkokt aldri så mye) og benytte anledningen til å be om en prinsippdebatt?

De flestes prinsipielle utgangspunkt i en slik diskusjon er at vi foretrekker salmonellafrie burgere. Og Gilde skal argumentere fan så godt før jeg betaler for salmonellaen deres.

....

Og slik går nu dagan...

....

Det som irriterer meg mest, er ikke salmonellaen i seg selv, men den usedvanlige stupiditet som høyt plasserte ansatte i et stort og viktig konsern kan utvise i offentlighet.

Ikke sant? Gilde burgere har jeg knapt vært borte i, og har ingen problemer med å klare meg uten.

Men holdningen, forakten, det stupide... uff, jeg gremmes av sånt.

....

Og slik går nu dagan...

....

Vi vil ha rent vann og vi vil ha rent kjøtt. Vi vil ikke ha damer med striper i trusa. Vanskeligere er det ikke!

Når det gjelder BMW 120-serie og sponsing av kvinnfolk. Man må jo da selvfølgelig sørge for å et harmonisk alternativ til sin egen bil. 120-serien fungerer best med 163 hk's dieselmaskin. Da røsker det noe inn i helvete. Dersom man prioriterer en slik bil til hustruen kan man jo selv more seg når anledningen byr seg(underforstått at man har solgt aksjer). Forøvrig mener jeg at bensinmaskinerier er på tur ut med mindre man ikke går for et kompromissløst prosjekt a la M3 og wrx.

Vi vil ha rent vann og vi vil ha rent kjøtt. Vi vil ikke ha damer med striper i trusa. Vanskeligere er det ikke!

Når det gjelder BMW 120-serie og sponsing av kvinnfolk. Man må jo da selvfølgelig sørge for å et harmonisk alternativ til sin egen bil. 120-serien fungerer best med 163 hk's dieselmaskin. Da røsker det noe inn i helvete. Dersom man prioriterer en slik bil til hustruen kan man jo selv more seg når anledningen byr seg(underforstått at man har solgt aksjer). Forøvrig mener jeg at bensinmaskinerier er på tur ut med mindre man ikke går for et kompromissløst prosjekt a la M3 og wrx.

Så lenge du har en turbomaskin (diesel eller bensin), så er det fantastisk mye morro du kan få ut av begrenset forbruk av penger på en liten oppdatering av programvaren i motorstyringen.

Har selv en Audi 1.8T, opprinnelig 163 HK og 225 Nm. Etter en rask softwareoppdatering via diagnoseporten endret dette seg til ca 200 HK og nesten 330 Nm.

Og økningen i NM kommer veldig tidlig i turtallsregisteret, mens økningen i HK kommer gradvis fra bunn av og topper seg ved ca 5.700 rpm.

Det gir en fantastisk god økning i respons allerede fra 2.000 rpm - og det drar jevnt hele veien videre oppover.

Kjempemorro - og den beste investeringen jeg har gjort på lenge!

80-130 ble redusert fra 7,4 til 4.3 sekunder.

Og så lenge du kjører "normalt", så bruker den faktisk en smule mindre bensin.....og forurenser mindre.

Så lenge du har en turbomaskin (diesel eller bensin), så er det fantastisk mye morro du kan få ut av begrenset forbruk av penger på en liten oppdatering av programvaren i motorstyringen.

Har selv en Audi 1.8T, opprinnelig 163 HK og 225 Nm. Etter en rask softwareoppdatering via diagnoseporten endret dette seg til ca 200 HK og nesten 330 Nm.

Og økningen i NM kommer veldig tidlig i turtallsregisteret, mens økningen i HK kommer gradvis fra bunn av og topper seg ved ca 5.700 rpm.

Det gir en fantastisk god økning i respons allerede fra 2.000 rpm - og det drar jevnt hele veien videre oppover.

Kjempemorro - og den beste investeringen jeg har gjort på lenge!

80-130 ble redusert fra 7,4 til 4.3 sekunder.

Og så lenge du kjører "normalt", så bruker den faktisk en smule mindre bensin.....og forurenser mindre.

Nemlig, økningen i NM er helt vesentlig. Selv har jeg mer eller mindre sluttet å dra turtallsnåla opp mot rødmerkningen - det blir for slitsomt. Det å kjenne pådraget fra bunnen av synes jeg er deilig - og harmonisk.

Nemlig, økningen i NM er helt vesentlig. Selv har jeg mer eller mindre sluttet å dra turtallsnåla opp mot rødmerkningen - det blir for slitsomt. Det å kjenne pådraget fra bunnen av synes jeg er deilig - og harmonisk.

Helt enig.

Dog krever det en liten tilvenning når det gjelder bruken av høyrefoten.

En litt for tung fot fører lett til uventet hjulspinn når du f.eks skal litt raskt ut i en rundkjøring. ESP'en jobber på høytrykk da, men spinner gjør det okke som.

For at ESP'en skal motvirke hjulspinn må det først være litt hastighet på bilen.

Men det tok ikke lange tiden å bli vant med ekstra krefter på lavt turtall, og det er en sann fornøyelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...