tug Skrevet 24. januar 2001 Skrevet 24. januar 2001 hva er symtomene på betennelse i bukspyttkjertelen? hilsen 0 Siter
Pål Sand, almenlege Skrevet 25. januar 2001 Skrevet 25. januar 2001 Kjære tug. Bukspyttkjertelbetennelse(Pancreatitt)kjennetegnes først og fremst ved smerter i mellomgulvet. 0 Siter
ifa Skrevet 13. september 2001 Skrevet 13. september 2001 hei jeg hadde bukspyttkjertel betennelse for ca 1 måned sia. de siste dagene har jeg fått vondt på det samme stedet.. er dette normalt?? jeg fikk beskjed av legen at betennelsen kunne komme tilbake??? hilsen meg 0 Siter
Gjest (Anonymous) Skrevet 17. september 2001 Skrevet 17. september 2001 Hvilken behandlingsform er det i forbindelse med betennelse i bukspyttkjertelen. Hvis diett hva går den ut på. 0 Siter
Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed Skrevet 18. september 2001 Skrevet 18. september 2001 Hvilken behandlingsform er det i forbindelse med betennelse i bukspyttkjertelen. Hvis diett hva går den ut på. I den akutte fasen får man gjerne væske og næring intravenøst. Når betennelsen har roet seg kan de viktigste tiltakene være å spise mindre fett, spesiellt fettet som kommer fra kjøtt, smør, ost og helmelk samt avstå fra alkohol. Det kan også være aktuelt å spise mindre sukker og øke mengden av grønnsaker i kostholdet samt mosjonere jevnlig. En almenpraktiker med interesse for ernæring kan gi mer detaltjerte råd tilpasset den enkeltes situasjon. Ved mange større sykehus finnes kliniske ernæringsfysiologer som har spesialutdanning i slik veiledning. Du kan også framlegge spørsmålet for ernæringsfysiologene i Doktor Onlines forum om mat og ernæring. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.