gjørme Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Hei Er en kvinne på 40 år.Fikk konstantert herpes for ca. 13-14 år siden. Har ikke så ofte utbrudd på kjønnsorganene. Det største problemet er at jeg i perioder får hyppige sår på brystkassen og særlig sår ovenfor rompen.Det kan komme flere utbrudd rett etter hverandre(kommer bla ofte rett før menstruasjonen) Får ofte vondt i huden rundt, før utbruddet kommer. Det klør noe intenst de første dagene. Føler meg så utilpass at jeg da får problemer med å sovne.Blir ganske fortvilet når dette kommer. Min mann har det også. Men han får sjelden utbrudd.Er det noe jeg kan gjøre???Har i mange år gått rundt med konstant hovne lymfekjertler i lysken og under armene. De går opp og ned i størrelse. Kan dette ha noe med herpesen å gjøre??Er også plaget med verking i knærne. Kan herpes slå seg på leddene?Hilsen fortvilet 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/167113-herpes/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Etter beskrivelsen høres det litesannsynlig at dine utbrydd på brystkassen har noe med herpes å gjøre. Hos folk med nogenlunde normalt immunforsvar er det to reaktiveringslokalisasjoner som dominerer, det er munnen (og de fleste av disse er herpes type 1) og genitalia (kjønnsorganene) med type 2 som den hyppigste. Andre steder i kroppen er det sjeldent. Utbruddene typisk starter som blemmer, som eventuelt sprekker. Av og til kan de da etterlate sår, men vanligvis er dette er resultat av bakterieinfeksjoner som følger i herpesvirus's hekkbølge. Du beskriver dine utbrudd primært som sår. Det er ikke det vi forbinder med herpes. Derfor ville jeg tro at dine utbrudd skyldes noe annet. I første rekke ville jeg tenke på bakterie ( f. eks. Streptokokk eller Stafylokokk) infeksjon. Jeg vil anbefale at neste gang du før utbrudd oppsøker du lege ganske umiddelbart og ber om å få tat prøve til bakteriologisk undersøkelse. Jeg tipper at du vil finne noe, og hvis det er tilfelle så kan dette behandles med antibiotika. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/167113-herpes/#findComment-1090547 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.