Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei Er en kvinne på 40 år.Fikk konstantert herpes for ca. 13-14 år siden. Har ikke så ofte utbrudd på kjønnsorganene. Det største problemet er at jeg i perioder får hyppige sår på brystkassen og særlig sår ovenfor rompen.Det kan komme flere utbrudd rett etter hverandre(kommer bla ofte rett før menstruasjonen) Får ofte vondt i huden rundt, før utbruddet kommer. Det klør noe intenst de første dagene. Føler meg så utilpass at jeg da får problemer med å sovne.Blir ganske fortvilet når dette kommer. Min mann har det også. Men han får sjelden utbrudd.Er det noe jeg kan gjøre???Har i mange år gått rundt med konstant hovne lymfekjertler i lysken og under armene. De går opp og ned i størrelse. Kan dette ha noe med herpesen å gjøre??Er også plaget med verking i knærne. Kan herpes slå seg på leddene?Hilsen fortvilet

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/167113-herpes/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Etter beskrivelsen høres det litesannsynlig at dine utbrydd på brystkassen har noe med herpes å gjøre. Hos folk med nogenlunde normalt immunforsvar er det to reaktiveringslokalisasjoner som dominerer, det er munnen (og de fleste av disse er herpes type 1) og genitalia (kjønnsorganene) med type 2 som den hyppigste. Andre steder i kroppen er det sjeldent. Utbruddene typisk starter som blemmer, som eventuelt sprekker. Av og til kan de da etterlate sår, men vanligvis er dette er resultat av bakterieinfeksjoner som følger i herpesvirus's hekkbølge. Du beskriver dine utbrudd primært som sår. Det er ikke det vi forbinder med herpes. Derfor ville jeg tro at dine utbrudd skyldes noe annet. I første rekke ville jeg tenke på bakterie ( f. eks. Streptokokk eller Stafylokokk) infeksjon. Jeg vil anbefale at neste gang du før utbrudd oppsøker du lege ganske umiddelbart og ber om å få tat prøve til bakteriologisk undersøkelse. Jeg tipper at du vil finne noe, og hvis det er tilfelle så kan dette behandles med antibiotika.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/167113-herpes/#findComment-1090547
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...