unatuna Skrevet 7. desember 2004 Skrevet 7. desember 2004 Hei. De siste 2 årene har jeg hatt veldig problemer med varme i ansiktet og veldig lett for å bli rød i hele ansiktet og på hals. Siden jeg føler meg varm i ansiktet til en hver tid har jeg veldig lett for å bli enda røere og rødme bare noen snakker til meg. Dette kan være alle fra nærmeste famile til ukjendte. Noen ganger rødmer jeg før jeg i hele tatt for tenkt meg om.. Forstår ikke hvorfor dette skjer, siden jeg ikke hadde dette problemet tidligere. Finnes det noe medesiner jeg kan ta, og er det noen bivirkninene av de i tilfelle? På forhånd takk. Med vennlig hilsen 0 Siter
Hannsi Skrevet 7. desember 2004 Skrevet 7. desember 2004 jeg har det AKKURAT det samme som deg!!Jeg hørte fra en venninne at man kunne kutte den åren som gjør at man blir rød, sånn at man ikke blir det lengre. er det mulig tro!? Klem en som har akkurat det samme!! 0 Siter
janmon Skrevet 12. desember 2004 Skrevet 12. desember 2004 Løsningen på ditt problem er en operasjon som du kan få utført hos Volvat Medisinske Senter. Du finner dem på nettet. 0 Siter
Per Helsing, hudspesialist Skrevet 14. desember 2004 Skrevet 14. desember 2004 Hei, vi har dessverre ikke gode medisiner mot rødming, men i enkelte tilfelle vil man forsøke rødmekontroll ved hjelp av betablokkerbehandling (40-80 mg propranolol daglig). Dette er egentlig hjertemedisin, som kan virke. Som bieffekt får man ikke opp pulsen i særlig grad, noe som kan virke hemmende på unge mennesker. Svært plagede pasienter med situasjonsbetinget og invalidiserende rødming kan vurderes for rødmeoperasjon. Du burde nok først snakke med en hudlege. Det finnes hudlidelser som disponerer for rødmeplager, og som med god sykdomskontroll, vil kunne redusere omfanget av plagene dine. Rosacea er en slik lidelse. Rødmere har dannet egen forening i Norge. Foreningen Rød kan bidra med informasjon. Foreningen Rød- v/ Vivi Sandengen, A.J. Horgensv 1, 1355 Krokstadelva. Vennlig hilsen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.