Gå til innhold

Et pinlig tampong-spørsmål

Anbefalte innlegg

he he, ja.

Det kan bli litt blod på fingeren av og til med ob, syns jeg, selv om de funker bra.

Mensen er noe herk.

Hormonspiral er et vidundermiddel...blør ikke i det hele tatt lenger, jeg. *bank i bordet*

Jeg gikk på p-sprøyte en stund, men jeg ble helt satt ut av å ikke mens i det hele tatt. Følte at det var noe alvorlig galt, så da byttet jeg heller til p-piller. Og takk for det, nå i disse prøvetider. Sprøytene tar jo evigheter å få ut av kroppen.

Fortsetter under...

• Svar 102
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• lurulf

17

• Atene

11

• amber sun

9

• Mary Poppins

9

Mest aktive i denne tråden

he he, ja.

Det kan bli litt blod på fingeren av og til med ob, syns jeg, selv om de funker bra.

Mensen er noe herk.

Hormonspiral er et vidundermiddel...blør ikke i det hele tatt lenger, jeg. *bank i bordet*

Jeg lurer på om det er jeg som er usedvanlig heldig, jeg tenker rett og slett ikke på mensen som noe stress eller bry i det hele tatt. Altså jeg får ingen smerter, ingen humørsvinginger, blør veldig lite og det er over på 3 dager. Håper det vil vare:0)

Jeg lurer på om det er jeg som er usedvanlig heldig, jeg tenker rett og slett ikke på mensen som noe stress eller bry i det hele tatt. Altså jeg får ingen smerter, ingen humørsvinginger, blør veldig lite og det er over på 3 dager. Håper det vil vare:0)

Du er nok bare heldig, du. ;)

Hos meg varierer det veldig, men som regel så er det bare å putte i proppen og så glemme alt i et par dager. Fort gjort og nesten (?) aldri noe PMS.

Jeg gikk på p-sprøyte en stund, men jeg ble helt satt ut av å ikke mens i det hele tatt. Følte at det var noe alvorlig galt, så da byttet jeg heller til p-piller. Og takk for det, nå i disse prøvetider. Sprøytene tar jo evigheter å få ut av kroppen.

Jeg brukte p-piller i mange år, men fikk tilslutt så mye trøbbel med årsak i pillene, at jeg måtte finne på noe annet.

Vanlig spiral prøvde jeg etter fødselen, men fikk så mye smerter av den etterhvert.

Hormonspiralen var et helvete å sette inn, men du, så deilig det er blitt nå. Ikke trenger jeg å tenke på mensen, og bivirkningene etter langvarig p-pillebruk er borte.

Håper det varer evig... ;)

Annonse

Jeg brukte p-piller i mange år, men fikk tilslutt så mye trøbbel med årsak i pillene, at jeg måtte finne på noe annet.

Vanlig spiral prøvde jeg etter fødselen, men fikk så mye smerter av den etterhvert.

Hormonspiralen var et helvete å sette inn, men du, så deilig det er blitt nå. Ikke trenger jeg å tenke på mensen, og bivirkningene etter langvarig p-pillebruk er borte.

hva slags bivirkninger fikk du av p-piller? er det vondt å sette inn et hormonspiral?

Det aller beste er å ikke bruke noe. Teit å si det, men nå føler jeg at kroppen renser opp og kaster ut alle uønskete hormomer som jeg har tatt de siste årene.

hva slags bivirkninger fikk du av p-piller? er det vondt å sette inn et hormonspiral?

Bivirkninger: økt tørrhet i skjeden, etterhvert lett for å blø og få rifter, dermed vondt. Dessuten merket jeg stor forskjell i sexlysten etter at jeg sluttet med pillene, selv om jeg ikke hadde det så aller verst før heller ;)

De første årene med pillen gikk fint, det var først nå i det siste at dette her begynte. Noen uker etter at de var kuttet ut, merket jeg at alt begynte å fungere som det skulle igjen.

Hormonspiral: ja, det var jævlig vondt å sette inn. Noen syns ikke det er vondt i det hele tatt, noen syns litt. Kobberspiralen jeg hadde en stund var ikke vond å sette inn.

Da jeg fikk satt inn hormonspiralen måtte han derimot blokke ut livmorhalsen fordi det var så trangt (evt. noe sammenvoksninger eller noe), og det var et helvete. Rett og slett. Tårene rant, og jeg beit tenna sammen og messet "det er snart over, det er verdt det. Det er snart over, det er verdt det" inni hodet mens han drev på nedi der. *ler* Husker jeg skrev et anpustent innlegg på foreldre-småbarn etter, for å bli ferdig med det hele. he he

Tvillingmamma

he he, ja.

Mensen er noe herk.

Ikke jeg heller... har ikke hatt mens på på snart 4 år :)

Bivirkninger: økt tørrhet i skjeden, etterhvert lett for å blø og få rifter, dermed vondt. Dessuten merket jeg stor forskjell i sexlysten etter at jeg sluttet med pillene, selv om jeg ikke hadde det så aller verst før heller ;)

De første årene med pillen gikk fint, det var først nå i det siste at dette her begynte. Noen uker etter at de var kuttet ut, merket jeg at alt begynte å fungere som det skulle igjen.

Hormonspiral: ja, det var jævlig vondt å sette inn. Noen syns ikke det er vondt i det hele tatt, noen syns litt. Kobberspiralen jeg hadde en stund var ikke vond å sette inn.

Da jeg fikk satt inn hormonspiralen måtte han derimot blokke ut livmorhalsen fordi det var så trangt (evt. noe sammenvoksninger eller noe), og det var et helvete. Rett og slett. Tårene rant, og jeg beit tenna sammen og messet "det er snart over, det er verdt det. Det er snart over, det er verdt det" inni hodet mens han drev på nedi der. *ler* Husker jeg skrev et anpustent innlegg på foreldre-småbarn etter, for å bli ferdig med det hele. he he

Huff det hørtes helt grusomt ut. Jeg tror ikke jeg skal prøve meg på noe sånt, jeg som er så pysete mot smerte. Men jeg er fornøyd med p-piller så jeg håper det vil vare:)

Annonse

Huff det hørtes helt grusomt ut. Jeg tror ikke jeg skal prøve meg på noe sånt, jeg som er så pysete mot smerte. Men jeg er fornøyd med p-piller så jeg håper det vil vare:)

Det er jo ikke alle som får de bivirkningene heller, da. Og de funket bra de første årene.

Det er ikke alle som syns det gjør vondt å sette inn hormonspiral, heller. Spesielt hvis en ikke trenger den der blokkingen, da er det nok ikke så ille. Som sagt, så var det ikke noe vondt å sette inn kobberspiralen den gangen jeg gjorde det.

Det er vel sånn at noe funker for en, mens noe annet funker for en annen. Og noe er vondt for en, mens en annen ikke syns det er så ille i det hele tatt. :)

Ser at du har fått mange gode svar, men jeg vil bare fortelle om et flott produkt som kalles "damebeger" Det står om det her:

http://www.damebeger.com/

Når man kommer over den litt ekle følelsen og blir vant til å bruke det, så er det ganske kjekt. Det samler opp blodet i en slags skål og må tømmes, skylles og settes på plass igjen. Det er også trygt å bruke i svømmehall og badestamp, ingenting kommer ut, og det kommer heller ingen basselusker inn.

En annen fordel at det blir veldig billig i bruk :-)

Ser at du har fått mange gode svar, men jeg vil bare fortelle om et flott produkt som kalles "damebeger" Det står om det her:

Når man kommer over den litt ekle følelsen og blir vant til å bruke det, så er det ganske kjekt. Det samler opp blodet i en slags skål og må tømmes, skylles og settes på plass igjen. Det er også trygt å bruke i svømmehall og badestamp, ingenting kommer ut, og det kommer heller ingen basselusker inn.

Ehm, nei takk.

Eller denne:

http://www.keeper.com

Nei, det er ikke ekkelt. Etter å ha brukt denne et års tid, synes jeg bind og tamponger er mye eklere.

Jeg har også brukt hormonspiral. Jeg kjente nesten ingenting da den ble satt inn. Jeg hadde litt uregelmessige blødninger til å begynne med, var deretter mensfri.

Men jeg syns det var smertefullt å fjerne den igjen, skjønt det gikk raskt over. Men hormonspiral hadde den uheldige bivirkningen på meg at jeg fullstendig mistet sex-lysten...

Litt ironisk siden jeg trodde at det var slitet med en liten en som tok lysten. Gjett om jeg ble gledelig overrasket da jeg fjernet spiralen etter 5 år :-)

Fungerer damebeger også bra ved kraftig mens? Eller vil det da "skvulpe over"?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...