Gå til innhold

MAT!


Gjest woopsideisi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Aner ikke...selv synes jeg at jeg tenker på mat med alt for dårlig samvittighet.Kanskje fordi jeg veier 15 kilo for mye og vet at jeg burde gå ned minst 10 av dem.....???

Når det gjelder det med å tenke på mat - enten 10 sek per dag, 20 min, 3 timer osv, tror jeg kommer litt av hvilket forhold en har til mat, det å spise...

Mvh ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest woopsideisi

Aner ikke...selv synes jeg at jeg tenker på mat med alt for dårlig samvittighet.Kanskje fordi jeg veier 15 kilo for mye og vet at jeg burde gå ned minst 10 av dem.....???

Når det gjelder det med å tenke på mat - enten 10 sek per dag, 20 min, 3 timer osv, tror jeg kommer litt av hvilket forhold en har til mat, det å spise...

Mvh ;-)

ja, det er klart... men hva er lissom egentlig et "normalt" forhold til mat, spising, måltider & sånt da? det må jo være en eller annen slags normal...? eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det er klart... men hva er lissom egentlig et "normalt" forhold til mat, spising, måltider & sånt da? det må jo være en eller annen slags normal...? eller?

Gudene vet...tror ikke jeg har et normalt forhold til mat, i hvert fall.Kanskje NHD kan gi et bedre bilde av hva "normalt" egentlig er?Kanskje det er flere grader av "normalt"?hehe...høres litt sprøtt ut....men jeg er jo ganske sprø, dahhh....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar at det er ganske unormalt å kunne svare på spørsmålet ditt:-) Tenker du så mye på mat at det bekymrer deg, så har du nok et komplisert forhold til spising.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baremei

Hei! Hva man tenker på og hvor ofte, varierer jo veldig fra person til person,så det finnes vel ikke noe bestemt svar her. Er du kokk, hobbygourmet, kostøkonom eller jobber i kjøttdisken på Spar, tenker du kanskje mye på mat, f.eks, uten at dette er noe "unormalt":) Men hvis tankene på mat blir et problem; hindrer deg fra å være sosial,utføre dagligdagse gjøremål, gjør deg redd/ukonsentrert eller får deg til å "leke russisk rulett" med helsa di(kaste opp, sulte deg etc), bør det tas seriøst. Føler du dette gjelder deg, ta kontakt med helsesøster, lege eller interessegruppa for kvinner med spiseforstyrrelser: http://www.iks.no

Mvh,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solgangsbris

ja, det er klart... men hva er lissom egentlig et "normalt" forhold til mat, spising, måltider & sånt da? det må jo være en eller annen slags normal...? eller?

Jeg vil tro at å tenke på mat når man er sulten, samt når man planlegger måltider/innkjøp er normalt. Å bruke veldig mye tid på å mentalt planlegge måltider tror jeg ikke er normalt.

Jeg selv tror jeg har et normalt uinteressert forhold til mat (slanker meg ikke, er heller ingen hobbykokk), tenker mye på middag på bussen på vei hjem fra jobb, for da er jeg sulten. Ellers i døgnet omtrent ikke. Lunsjen på jobb er alltid det samme, og brødskivene hjemme likeså, så det er liksom ingen ting å fundere over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...