Gå til innhold

han vil ikke ha barn!


hildeg1365380787

Anbefalte innlegg

hildeg1365380787

Hei! er omsider sammen med en mann jeg har det så fint sammen på de fleste områder. vi har bodd sammen i 3 år nå. jeg har barn fra tidligere forhold, og min samboer og mitt barn går veldig godt overrens. han er i bunn og grunn svært flink med barn. når vi møttes var hans første advarsel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hildeg1365380787

Tror ikke du ble helt ferdig med innlegget ditt.

takk for at du sa fra, var bare litt av det jeg skrev som ble lagt ut. prøver på nytt; Altså han vil ikke "lage" barn selv, men er en utrolig engasjert og flink stefar for mitt barn, som vi bor sammen på fulltid. han sier at han aldri har ønsket seg barn. De grunnene han har er blant annet at han ikke kjenner sine gener (er selv adoptert), han er livredd for å misslykkes både som far og at vårt forhold går i vasken. samme hva mine motargumenter er, sier han at det hjelper ikke, fordi dette er bare noe han står for, som jeg ikke kan endre. synes det er egoistisk å ikke engang ville gjøre noe med det. er ikke i tvil om hans følelser for meg, og ser at dette er veldig tøft for han også. jeg er bitter og han har dårlig samvittighet. med andre ord, hele forholdet er i ferd med å gå i vasken. synes hvertfall det blir for enkelt og forlate mannen jeg elsker, før vi har prøvd rådgivning/terapi. jeg har jo faktisk et barn til også, som jeg ikke vil utsette for nytt samlivsbrudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for at du sa fra, var bare litt av det jeg skrev som ble lagt ut. prøver på nytt; Altså han vil ikke "lage" barn selv, men er en utrolig engasjert og flink stefar for mitt barn, som vi bor sammen på fulltid. han sier at han aldri har ønsket seg barn. De grunnene han har er blant annet at han ikke kjenner sine gener (er selv adoptert), han er livredd for å misslykkes både som far og at vårt forhold går i vasken. samme hva mine motargumenter er, sier han at det hjelper ikke, fordi dette er bare noe han står for, som jeg ikke kan endre. synes det er egoistisk å ikke engang ville gjøre noe med det. er ikke i tvil om hans følelser for meg, og ser at dette er veldig tøft for han også. jeg er bitter og han har dårlig samvittighet. med andre ord, hele forholdet er i ferd med å gå i vasken. synes hvertfall det blir for enkelt og forlate mannen jeg elsker, før vi har prøvd rådgivning/terapi. jeg har jo faktisk et barn til også, som jeg ikke vil utsette for nytt samlivsbrudd.

Dette må være vanskelig for dere. Barn eller ikke barn er et av de store spørsmålene i et parforhold, og kompromiss kan jeg vanskelig tenke meg.

Kan tenke meg at du føler deg tilsidesatt. Han har tatt en stor og viktig beslutning som angår dere begge, men uten å ta deg med på råd. Dette skulle vært noe dere tok opp sammen, og kom til en løsning i fellesskap. Selv om han er fast bestemt synes jeg nok han bør gjenta diskusjonen med deg, den han tydeligvis har tatt med seg selv. Da får du sjansen til å imøtegå hans argumenter, og også til å få større forståelse for hans valg. Mitt beste råd er nok at dere tar kontakt med et familierådgivingskontor, eller et annet sted hvor dere kan drøfte tingene med en tredje person til stede. Det er ofte stor hjelp i å trekke inn en utenforstående når diskusjonen er helt fastkjørt.

Men er han fast bestemt på ikke å få barn, er det nok ikke så mye du kan gjøre med det. Det kan hende du må velge mellom ham og flere barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...